Concernul PSA (Citroen-Peugeot) a prezentat recent o nouă propunere de tehnologie hibridă, care, în locul bateriilor electrice, foloseşte soluţia aerului comprimat. Are şanse noul sistem Hybrid Air să devină cea mai bună soluţie pentru maşinile hibride low-cost?
Noua tehnologie Hybrid Air (benzină + aer comprimat), prezentată de Citroen-Peugeot
În 2012, concernul PSA Peugeot-Citroen a avut parte în Europa de ”una caldă, alta rece”. Pe de o parte, a fost încoronat cu titulatura de compania cu cele mai mici emisii de CO2. Pe de altă parte, vânzările celor două mărci au scăzut cu 12,9%, ceea ce înseamnă greutăţi financiare.
Totuşi, aceste probleme nu i-au împiedicat pe francezi ca la recentul eveniment ”Innovation Day” să prezinte publicului ceea ce poate deveni o idee de mare succes în viitorul imediat - mai precis, din 2016, când PSA Citroen-Peugeot intenţionează să echipeze maşinile de serie cu noua tehnologie Hybrid Air.
Motorul termic, pompa hidraulică şi cutia automată sunt plasate în faţă, ca în cazul unei maşini obişnuite, în timp ce tunelul central găzduieşte rezervorul principal de aer comprimat (împreună cu compresorul de aer), iar în spate, lângă rezervorul de combustibil, regăsim un rezervor secundar de aer comprimat.
Însă cel mai important este că Hybrid Air anunţă consumuri de combustibil foarte mici, precum şi emisii de CO2 foarte scăzute: în cazul lui Peugeot 208 sau Citroen C3, sistemul Hybrid Air duce la un consum mediu de numai 2,9 litri/100 km, respectiv emisii CO2 de 69 g/km.
Practic, oficialii declară că sistemul Hybrid Air poate funcţiona doar pe aer în 60-80% din parcursul urban, ceea ce înseamnă o reducere de până la 45% a consumului şi emisiilor în regim urban.
Sursa: http://www.promotor.ro/masini-noi/news/noua-tehnologie-hybrid-air-benzina-aer-comprimat-prezentata-de-citroen-peugeot-10517856
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu