sâmbătă, 15 decembrie 2012

Nouă tendinţă în consum: inline shopping – prospect online, achiziţie offline

 

Tiparele de comportament legate de cumpărăturile făcute direct din magazin (in-store) şi cele online încep să se îmbine pentru a crea un nou fenomen numit in-line shopping, arată un studiu al producătorului telecom Ericsson. 39% dintre utilizatorii de smartphone-uri din Statele Unite, de exemplu, îşi folosesc telefoanele pentru a face mici plăţi, pentru a scana codurile produselor sau pentru a descărca cupoane de reducere.

Dacă retailerii înţeleg dorinţa consumatorilor de a face cumpărături oricând au chef, ei pot combina posibilitatea de a cumpăra direct din magazin cu shopping-ul online pentru a beneficia de avantajele generate de numărul mai mare de opţiuni, subliniază studiul Ericsson ConsumerLab, realizat împreună cu Institute for Future Studies din Copenhaga.
În societatea conectată a zilelor noastre, în care oamenii îşi mută constant – uneori chiar inconştient – atenţia între lumea reală şi mediul virtual, a vorbi despre online şi offline ca două realităţi separate va deveni anormal. Oamenii sunt din ce în ce mai conectaţi la internet în mod constant – aproximativ 40% din utilizatorii de smartphone-uri la nivel global se conectează la internet înainte de a se da jos din pat – şi creşterea accelerată a utilizării aplicaţiilor mobile are efect asupra comportamentului de cumpărare, se menţionează în raport.

Cercetarea arată că smartphone-urile joacă un rol important în experienţa de cumpărare. 4 din 10 utilizatori de smartphone-uri din Statele Unite îşi folosesc telefoanele pentru a face mici plăţi, pentru a scana codurile produselor sau pentru a descărca cupoane de reducere.
Studiul identifică un fenomen numit in-line shopping care a apărut din dorinţa consumatorilor de a combina cele mai bune aspecte ale cumpărăturilor făcute direct din magazin cu cele online. Astfel, consumatorii vor să vadă, să atingă şi să încerce produsele, să facă comparaţii şi să acceseze informaţii detaliate despre produse, fără să trebuiască să aştepte la coadă pentru a cumpăra un produs.

„Consumatorii au început să integreze cumpărăturile în programul lor zilnic. Astfel, ei au nevoie de aplicaţii care să le uşureze experienţa de cumpărare. Aşa cum oamenii îşi doresc să aibă acces la internet oricând şi oriunde, tot aşa îşi doresc să facă cumpărăturile când vor. Retailerii trebuie să înţeleagă şi să satisfacă aceste nevoi dacă îşi doresc să aibă succes în viitor”, spune Michael Björn, Head of Research Ericsson ConsumerLab.
În ansamblu, utilizatorii de smartphone-uri sunt mult mai interesaţi de cumpărăturile online decât cei care nu deţin un smartphone. În cazul a 8 din cele 12 categorii de produse analizate, consumatorii preferă o combinaţie de cumpărături făcute direct din magazin şi online, faţă de cumpărăturile făcute exclusiv online.

Studiul poate fi descărcat de aici (fişier PDF): ericsson-studiu-in-line-shopping.

Sursa: http://www.businesscover.ro/10-12-2012-in-line-shopping/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu