ASOCIAŢIA DE PSIHOLOGIE APLICATĂ ÎN DOMENIUL SECURITĂŢII NAŢIONALE DIN ROMÂNIA(APADSNRO)
Anunţă începerea înscrierilor pentru participarea la cele
două module ale trainingului de formare profesională continuă acreditat
de Colegiul Psihologilor din România, organizate în lunile
septembrie-decembrie 2013 în localităţile TIMIŞOARA (Modul I 20-22
septembrie, Modul II 18-20 octombrie), BACĂU (Modul I 27-29 septembrie,
Modul II 25-27 octombrie), CONSTANŢA(Modul I 1-3 noiembrie, Modul II 29
noiembrie -1 decembrie) şi BUCUREŞTI (Modul I 6-8 decembrie, Modul II
20-22 decembrie), intitulat:
„EVALUAREA PSIHOLOGICĂ INDIVIDUALĂ STANDARDIZATĂ ÎN SELECŢIA DE PERSONAL”
alcătuit din doua module a cate 3 zile fiecare(in total 6
zile),desfăşurate în zilele de vineri(orele 16 - 20), sâmbătă(9 -
13,14 - 20) şi duminică(9 - 15), la un interval de cel mult 30 de zile
unul de celalalt, totalizând 40 ore(teorie si aplicaţii practice):Modulul I: Psihodiagnoza aptitudinilor cognitive în evaluarea şi selecţia personalului
Durata: 20 ore(20 credite profesionale CPR)
Modulul al II-lea: Psihodiagnoza personalităţii cu ajutorul chestionarelor în evaluarea şi selecţia personalului
Durata: 20 ore(20 credite profesionale CPR)
Obiective:
- aprofundarea cunoaşterii ştiinţifice a modului de organizare şi desfăşurare a activităţii de evaluare psihologică individuală şi selecţie de personal(clasificare, repartizare, promovare), ca principală sarcină şi competenţă a psihologilor practicieni care activează în structurile de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională şi privată, cât şi a acelora care au responsabilităţi în securitatea şi protecţia capacităţii de muncă(cele doua module ale cursului au fost creditate de Comisia de psihologia aplicată în domeniul apărării, ordinii publice şi siguranţei naţionale de către Comisia de psihologia muncii şi organizaţională, transporturi şi servicii);
- formarea deprinderilor şi a competenţelor metodologice în activitatea de psihodiagnoză şi evaluare psihologică individuală în scop de selecţie a personalului, prin cunoaşterea standardelor de calitate privind aplicarea şi interpretarea datelor obţinute, în principal cu ajutorul probelor psihometrice standardizate(a testelor de aptitudini cognitive şi a chestionarelor de personalitate), ce intră, obligatoriu, în componenţa bateriilor de selecţie a personalului.
- Psihologi cu drept de liberă practică interesaţi de domeniul psihologiei aplicate în securitatea naţională şi privată şi de psihologia aplicată în organizaţii de muncă, în transporturi şi servicii;
- Durata cursului: 40 ore(20 ore/modul )
- Credite profesionale(CPR): 40(20 credite/modul)
- Psiholog formator: lect. univ. dr. Gheorghe Perţea
- Coorganizator: „Cabinetul Individual de Psihologie Perţea Gheorghe”
- Cerere de înscriere(model afişat pe pag. web www.apadsnro.ro);
- Copie după diploma de licenţă sau adeverinţa de licenţă
- Copie după certificatul de căsătorie(dacă este cazul la persoanele de gen feminin);
- Copie CI(carte de identitate).
Modulul I: Psihodiagnoza aptitudinilor cognitive în evaluarea şi selecţia personalului
- Cadrul legal, conceptual si metodologic al selecţiei si evaluării psihologice: obligaţii şi responsabilităţi ale psihologului evaluator;
- Elaborarea sau achiziţionarea şi însuşirea metodologiei de evaluare şi selecţie psihologică: etape, principii, structură: domenii ale evaluării psihologice standardizate în instituţii/firme;
- Principalele categorii de probe standardizate(teste) utilizate în componenţa bateriilor de selecţie şi evaluare psihologică a personalului în instituţii/firme;
- Identificarea, analiza, cuantificarea si evaluarea criteriilor psihologice relevante şi a predictorilor pentru performanţele cerute în diferite fişe de post, funcţii, domenii si activităţi profesionale(aplicaţii-proiect: constituirea unor baterii specifice de selecţie şi evaluare psihologică cu motivarea alegerii probelor utilizate);
- Dovezi ale validităţii relative la criteriu(predictive) ale testelor de inteligenţă generală şi de aptitudini cognitive(studii de caz, aplicaţii);
- Aplicarea testelor de inteligenţă generală neverbală/verbală în selecţia şi evaluarea psihologică a diferitelor categorii de personal(în funcţie de nivelul de şcolaritate şi durata formării profesionale, securitatea şi protecţia muncii, complexitatea solicitărilor psiho - intelectuale, etc..);
- Valoarea testelor de aptitudini cognitive specifice(verbale, neverbale, perceptive, de atenţie, de observaţie, memorie, creativitate, psihomotrice, de decizie operaţională, etc..) în bateriile de selecţie şi evaluare psihologică a personalului, în analiza şi interpretarea rezultatelor, în fundamentarea deciziei şi elaborarea avizului psihologic(predicţiei);
- Valoarea bateriilor multifuncţionale şi de aptitudini multiple în selecţia şi evaluarea psihologică a personalului(exemple, aplicaţii).
- Chestionarul – instrument principal în psihodiagnoza (evaluarea) dimensiunilor şi structurilor personalităţii şi pentru interpretarea profilului acesteia; cerinţe, metode şi strategii în construirea, adaptarea şi utilizarea scalelor şi chestionarelor de personalitate: calităţilor psihometrice ale chestionarelor de personalitate;
- Chestionare de personalitate utilizate în selecţia şi evaluarea psihologică a personalului cu studii elementare şi medii; rolul evaluării profilului structurii temperamentale a personalităţii în selecţia de personal(exemple şi aplicaţii);
- Valoarea unor chestionare multifazice în selecţia şi evaluarea psihologică a personalului;
- Valoarea chestionarelor de tip BIG FIVE în selecţia şi evaluarea psihologică a personalului(exemple şi aplicaţii);
- Importanţa utilizării chestionarelor tipologice în selecţia şi evaluarea psihologică a personalului(exemple şi aplicaţii);
- Scale de personalitate pentru diagnoza şi predicţia unor trăsături(factori) de personalitate, cu valoare clinică sau operaţională(exemple şi aplicaţii);
- Valoarea chestionarelor de inteligenţă emoţională în selecţia şi evaluarea psihologică a personalului(exemple şi aplicaţii);
- Elaborarea avizului aptitudinal prognostic şi a raportului în urma integrării şi interpretării datelor cantitative si calitative ale evaluării psihologice; principiile validării testelor psihologice şi a combinării lor într-o baterie de selecţie. Calitaţile testelor psihologice si ale bateriilor de selecţie. Revalidarea (contravalidarea) şi alternative la studiul de validare.
- Cursul se desfăşoară în fiecare din cele 2 module, în zilele de vineri(orele 16-20), sâmbătă(orele 9-13, 14-20) şi duminică(orele 9-15); cele doua module se desfăşoară la interval de cel mult 30 de zile unul de celalalt,iar cursul poate fi parcurs integral(ambele module, cu certificarea a maximum de credite -40), sau opţional, numai unul dintre module(cu certificarea a 20 credite profesionale), în funcţie de nevoile de formare şi perfecţionare în evaluarea psihologică individuală standardizată a fiecărui participant;
- Costul participării şi certificării unui modul este de 500 RON (TVA inclus), achitaţi în prima zi a desfăşurării modulului ales, cu condiţia confirmării/rezervării anticipate a locului în grupa constituită, prin documentele depuse online în perioada stabilită de înscriere la acel modul, respectiv, în prima zi a primului modul(când se optează pentru cursul integral); participanţii pot beneficia de reducerea cu 20% a costului participării şi certificării unui modul(adica 400 RON, TVA inclus, respectiv 800 RON, când se optează pentru ambele module ale cursului), cu condiţia ca aceste sume să fie achitate prin virament, în contul furnizorului de curs, cel mai târziu cu o zi înaintea începerii variantei de participare preferate;
- In functie de finalizarea inscrierilor si constituirea grupului de formare(minimum 10 participanti inscrisi) in fiecare localitate, perioada de inscriere se incheie cu doua zile inaintea datei de începere a programuluide formare continua integral(ambele module), sau a modulului preferat.
- Cerererea de inscriere la acest training poate fi descarcata prin deschiderea site-ului asociatiei www.apadsnro.ro, apoi „citeste mai mult”, sub subtitlul: „Evaluarea psihologica standardizata in selectia de personal”.
- Indata ce în fiecare localitate se inscriu online, minimum 10 participanţi, organizatorul va contacta (pe adresa de e-mail sau telefonic) pe fiecare participant inscris, confirmand constituirea grupului formativ, data stabilita de incepere a modulului respectiv, precum si locul de desfasurare în localitatea respectiva a fiecarui modul al trainingului.
- Constituirea grupului de formare la acest curs in doua module se realizeaza în ordinea inscrierilor pentru toate localitatile în care urmeaza sa fie desfasurat si se realizeaza prin e-mail, la adresa ghepertea@gmail.com si la adresa de e-mail a persoanei locale de contact, mentionata mai jos;
- Constituirea grupei în fiecare din localitatile menţionate se finalizează atunci când s-au înscris minimum 10 participanti; planificarea perioadei de desfăşurare a fiecărui modul, se va anunţa de către organizator atât pe paginile web: www.apadsnro.ro; www.despresuflet.ro, cât şi individual pe adresa de e-mail a fiecărui participant înscris;
- Plăţile pot fi făcute prin virament în contul RO05RNCB0082115648920001(BCR-Unirea, CIF 19423010 - Cabinet individual de psihologie - Pertea Gheorghe ), sau cash(în prima zi a modulului),începând din data în care organizatorul confirmă fiecărui participant înscris, constituirea grupei şi data de începere a modulului precum şi locaţia desfăşurării lui în respectiva localitate;
- Formatorul se obligă, în contractul individual de prestare a serviciului psihologic(vezi modelul de contract pe pagina web: www.apadsnro.ro), încheiat cu fiecare cursant, să asigure suportul de curs în format electronic şi materialele necesare aplicaţiilor(testele necesare),cel târziu la începutul fiecărui modul, împreună cu bibliografia suplimentară recomandată.
Bibliografie
ALBU, Monica, (1998), Construirea şi utilizarea testelor psihologice, Ed. CLUSIUM
AVRAM, Eugen, COOPER, Cary, coord.(2008), Psihologie organizaţional – managerială, Tendinţe actuale, Ed. POLIROM
BARRICK, Muray, (2003), Personality and work, Reconsidering the Role of Personality, Ed.Jossey – Buss
BOGHATHY, Zoltan, coord.(2004), Introducere în psihologia muncii şi organizaţională,
BORMAN, Walter, ILGEN,Daniel, KLIMOSKI, Richard, (2003), HANDBOOK of
PSYCHOLOGY, Volume 12, INDUSTRIAL AND ORGANIZATIONNAL PSYCHOLOGY, John
Wiley and Sons, Inc.
CONSTANTIN, Ticu, (2004), Evaluarea psihologică a personalului, Ed. POLIROM
CONSTANTIN, Ticu, (2012), Pregătirea şi realizarea evaluării psihologice individuale, Ed. POLIROM
CRACSNER, Constantin – Edmond, (2011), Psihologie militara vol. 1 şi 2, Fac. de psihologie, Universitatea Ecologică Bucureşti
CRAIOVAN, Mihai Petru,(2006), Introducere în psihologia resurselor umane, Ed. Universitară
CREŢU, Zeno, Romeo,(2005), Evaluarea personalităţii, Modele alternative, Ed. POLIROM Ed. POLIROM
GHEORGHE, Florian(2012), Psihologia Judiciară şi Penitencieră, Note de
curs, facultatea de psihologie, Universitatea Hiperion, Bucureşti
PERŢEA ,Gh., (2003), Psihologie militară aplicată, Ed. Academiei de Înalte Studii Militare
PERŢEA ,Gh.,(2007 – 2008), Psihologia evaluării şi selecţiei
psihologice a personalului, Fac. de psihologie, Universitatea Ecologică
Bucureşti
PERŢEA ,Gh., (2008), Psihodiagnoza aptitudinilor şi a inteligenţei, Fac. de psihologie, Universitatea Ecologică Bucureşti
PERŢEA ,Gh.,(2008),Psihodiagnoza personalităţii cu ajutorul
chestionarelor,Fac. de psihologie, Universitatea Ecologică Bucureşti
PERŢEA, Gh.,(2009), Statistică psihologică, şi prelucrarea
informatizată: introducere în aplicaţiile SPSS(PASW), Ed. Didactică şi
pedagogică
HĂVÂRNEANU, Cornel, (2000), Cunoaşterea psihologică a persoanei,
Posibilităţi de utilizare a computerului în psihologia aplicată, Ed.
POLIROM
HAVÂRNEANU, Grigore, (2013), Psihologia transporturilor, Ed. POLIROM
HOHN, Mihai.,(2002), Psihologia şi circulaţia rutieră, Ed. MIRTON, Timişoara
JEX,Steve, Organizational Psychology- A scientist Practitioner Approach, Ed. John Wiley and sons INC
MATTHEWS, Gerald, DEARY Ian, WHETEMAM, Martha,(2005) Psihologia personalităţii, Trăsături, cauze, consecinţe, Ed. POLIROM
MCINTIRE, Sandra, MILLER, Leslier, (2010), Fundamentele testării psihologice, O abordare practică, Ed. POLIROM
MITROFAN, Nicolae,(2009), Testarea psihologică, Aspecte teoretice şi practice, Ed. POLIROM
MITROFAN,Nicolae, MITROFAN Laurenţiu,(2005), Testarea psihologică, Inteligenţa şi aptitudinile, Ed. POLIROM
MUCHINSKY, Paul,(2006), Psychology Applied To Work, An Introduction to
Industrial and Organizational Psychology, Thomson Wadswords
PITARIU, Horia, (1983), Psihologia selecţiei şi formării profesionale, Ed. DACIA Cluj – Napoca
POPA, Marian, ,(2012), Psihologie militară, Ed. POLIROM
POPA, Marian,(2008), Introducere în psihologia muncii, Ed. POLIROM
ROCO, Mihaela, (2004), Creativitate şi inteligenţă emoţională, Ed. POLIROM
SÎNTION, Filaret, PAPARI, Aurel, coord.,(1999), Psihologia organizaţională, Ed. Fundaţiei Andrei
STAN, Aurel, (2002), Testul psihologic, Evoluţie, construcţie, aplicaţii, Ed. POLIROM
STEEL, Piers, (2012), Procrastinarea, Ed. Litera
URBINA, Susana,(2004), Testarea psihologică, Ghid pentru utilizarea competentă a testelor, Ed. POLIROM
VLĂSCEANU, Mihaela,(2003), Organizaţii şi comportament organizaţional, Ed. POLIROM
ZLATE, Mielu,(2004), Tratat de psihologie organizaţional – managerială, vol. I şi II, Ed. POLIROM
Pentru detalii privind întregul program de formare şi pentru localităţile Bucuresti şi Bacău:
Lect. univ. dr. psih.Gheorghe Pertea
|
Tel.: 02722131548, 0726311028
|
E-mail:
ghepertea@gmail.com
|
Pentru Timişoara: psih. Mihaela Dobrici, mobil - 0748603473 si fix - 0356401827
e-mail:< mdobrici@yahoo.com>
PREŞEDINTE APADSNRO:
Lect. univ. dr. psih. Gheorghe Pertea
Sursa: http://www.copsi.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=2420:apadsnro-curs-training-evaluarea-psihologica-individuala-standardizata&catid=27:manifestari-profesionale&Itemid=41
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu