|
|||||||||||
Câteva dintre obiective propuse au fost: delimitări conceptuale; prezentarea noțiunilor teoretice; dezvoltarea unor discursuri alternative, prin intermediul cărora, receptorul să-şi descopere propria vocalitate, printr-o îmbinare armonioasă a textului; prezentarea unor activităţi didactice alternative de abordare a textului literar şi nonliterar; descrierea actului lecturii, ca relaţie între cititor - text - context; identificarea etapelor analizei textului; conştientizarea importanţei lecturii şi a scrierii creative, ca forme de înţelegere mai nuanţată a propriilor idei şi sentimente. Activitatea a fost propusă pentru mobilizarea și afirmarea resurselor gândirii divergente a participanților, care este aptitudinea intelectuală de generare creativă, cu fluență și viteză, a unor soluții multiple, originale, neobișnuite, diverse și elaborate a unui text. Evenimentul din data de 18 mai 2019, desfășurat la Mănăstirea „Sfânta Treime" din Bic la 5 km de Şimleu Silvaniei, judeţul Sălaj, s-a adresat elevilor, studenților și cadrelor didactice interesate în a-şi dezvolta abilităţile de scriere a unui text într-un mod original folosind metode specifice educaţiei non-formale. A fost o conferinţă de diseminare a proiectului educativ „Clubul Prietenilor TopFormalis" inclus în Calendarul Activităţilor Educative Judeţene Bihor nr. 78 din 15 octombrie 2018. Moderator a fost psihologul Alin Creţu. Programul manifestării a cuprins: Realizarea unui „tur virtual" în cadrul expoziţiei digitale la Muzeul Judeţean de istorie şi artă „Ioan Sima" din Zalău; Deschiderea conferinţei / activităti de formare; Workshop-ul a fost organizat sub forma unui atelier cu exerciții practice individuale și de grup, prezentări pe baza acestora, precum și dezbaterea exemplelor. Acesta a fost structurat astfel: Modulul 1: Introducere: despre scris și depășirea barierelor de inspirație; Încălzirea: alegerea cuvintelor potrivite; Scrierea creativă: ce este, scop și tehnici; Formatul textului: alegerea celui potrivit (poezie, proză scurtă, monolog, discurs); Stilul de scris: identificarea stilului potrivit conform personalității; Audiența: cui scriem și de ce; Concluzii preliminare; Modulul 2: Subiectul: cum îl alegem; Punctul de vedere și timpul verbal; Research-ul: este sau nu necesar? Au participat, cu mult entuziasm, un număr de 64 persoane, susține psiholog Alin Crețu.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: „Formarea abilităților de Scriere creativă prin metode non – formale”.
|
Pentru mai multe poze click aici
|
Sursa: https://www.ovidan.ro/?p=articles.details.17886
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu