VIAŢA ÎN FAMILIE - PRIMA ŞCOALĂ A EMOŢIILOR
Cu ocazia Zilei Internaționale a Familiei, sărbătorită la
nivel mondial în data de 15 mai, Administrația Socială Comunitară
Oradea, cu sprijinul Fundației Culturale de pe lângă Biblioteca
Județeană Gheorghe Șincai, a organizat la Centrul de Îngrijire de Zi
Oradea, o întâlnire cu părinții copiilor care beneficiază de serviciile
oferite în Centru. La întâlnirea care face parte dintr-un lung șir de
activități din cadrul proiectului " Să cultivăm valoarea familiei", au
participat d-na director al ASCO, Arina Moş, d-na Daniela Hodoșan, şef
Centru, d-na Miorița Săteanu, d-l psiholog Alin Crețu şi 25 de părinţi
ai căror copii frecventează Centrul. Tema întâlnirii a fost
conștientizarea rolului familiei în dezvoltarea copiilor, aceasta
constituind mediul în care copilul se naşte, trăieşte primii ani ai
existenţei personale, se dezvoltă şi se formează pentru viaţă.
În deschidere, directorul ASCO, Arina Moș, a mulțumit celor prezenți pentru interesul manifestat, îndemnându-i pe părinți să-și iubească copiii, să își facă timp să vorbească cu ei, să le asculte problemele, să-i încurajeze la nevoie, să le ofere afecţiune și, nu în ultimul rând, să nu uite că, pe lângă oferirea sentimentului de securitate și de iubire, au și responsabilități față de aceștia, copiii fiind cei mai aspri judecători.
D-na Miorița Săteanu a prezentat câteva dintre responsabilitățile părinților față de copiii lor, necesare în procesul de creștere și educare. Astfel, asigurarea subzistenței și a educației, dezvoltarea aptitudinilor, a limbajului și stimularea exersării capacităților practice și sociale, orientarea spre lumea imediată a universului familial, spre comunitatea mai largă, spre societate, să fie pregătit să se confrunte cu marea varietate de situații și poziții sociale care vor interveni în viața de adult, sunt doar câteva dintre responsabilitățile pe care părinții le au față de copiii lor.
Prin intermediul unei psiho drame, d-l psiholog Alin Crețu a prezentat rolul familiei în formarea copilului, aceasta reprezentând cadrul fundamental în interiorul căruia sunt satisfăcute nevoile sale psihologice și sociale și sunt împlinite etapele întregului său ciclu de creștere și dezvoltare. Familia este cea care îi imprimă copilului primele și cele mai importante trăsături caracteriale și morale, punându-și amprenta pe întreaga sa personalitate. Rolul primordial al părinților este acela de a pregăti copilul pentru viață, oferindu-i cel mai potrivit cadru în care să își formeze principalele deprinderi, pentru transmiterea principalelor cunoștințe asupra realității și pentru formarea primelor principii de viață. Familia reprezintă pentru copil principala structură protectoare, părinții fiind cei care îi oferă un prim model de învățare.
În deschidere, directorul ASCO, Arina Moș, a mulțumit celor prezenți pentru interesul manifestat, îndemnându-i pe părinți să-și iubească copiii, să își facă timp să vorbească cu ei, să le asculte problemele, să-i încurajeze la nevoie, să le ofere afecţiune și, nu în ultimul rând, să nu uite că, pe lângă oferirea sentimentului de securitate și de iubire, au și responsabilități față de aceștia, copiii fiind cei mai aspri judecători.
D-na Miorița Săteanu a prezentat câteva dintre responsabilitățile părinților față de copiii lor, necesare în procesul de creștere și educare. Astfel, asigurarea subzistenței și a educației, dezvoltarea aptitudinilor, a limbajului și stimularea exersării capacităților practice și sociale, orientarea spre lumea imediată a universului familial, spre comunitatea mai largă, spre societate, să fie pregătit să se confrunte cu marea varietate de situații și poziții sociale care vor interveni în viața de adult, sunt doar câteva dintre responsabilitățile pe care părinții le au față de copiii lor.
Prin intermediul unei psiho drame, d-l psiholog Alin Crețu a prezentat rolul familiei în formarea copilului, aceasta reprezentând cadrul fundamental în interiorul căruia sunt satisfăcute nevoile sale psihologice și sociale și sunt împlinite etapele întregului său ciclu de creștere și dezvoltare. Familia este cea care îi imprimă copilului primele și cele mai importante trăsături caracteriale și morale, punându-și amprenta pe întreaga sa personalitate. Rolul primordial al părinților este acela de a pregăti copilul pentru viață, oferindu-i cel mai potrivit cadru în care să își formeze principalele deprinderi, pentru transmiterea principalelor cunoștințe asupra realității și pentru formarea primelor principii de viață. Familia reprezintă pentru copil principala structură protectoare, părinții fiind cei care îi oferă un prim model de învățare.
Cu ocazia Zilei Internaţionale a Familiei, sărbătorită la nivel mondial în data de 15 mai, Administraţia Socială Comunitară Oradea, cu sprijinul Fundaţiei Culturale de pe lângă Biblioteca Judeţeană Gheorghe Şincai, a organizat la Centrul de Îngrijire de Zi Oradea, o întâlnire cu părinţii copiilor care beneficiază de serviciile oferite în Centru. La întâlnirea care face parte dintr-un lung şir de activităţi din cadrul proiectului "Să cultivăm valoarea familiei", au participat d-na director al ASCO, Arina Moş, d-na Daniela Hodoşan, şef Centru, d-na Mioriţa Săteanu, d-l psiholog Alin Creţu şi 25 de părinţi ai căror copii frecventează Centrul. Tema întâlnirii a fost conştientizarea rolului familiei în dezvoltarea copiilor, aceasta constituind mediul în care copilul se naşte, trăieşte primii ani ai existenţei personale, se dezvoltă şi se formează pentru viaţă.
În deschidere, directorul ASCO, Arina Moş, a mulţumit celor prezenţi pentru interesul manifestat, îndemnându-i pe părinţi să-şi iubească copiii, să îşi facă timp să vorbească cu ei, să le asculte problemele, să-i încurajeze la nevoie, să le ofere afecţiune şi, nu în ultimul rând, să nu uite că, pe lângă oferirea sentimentului de securitate şi de iubire, au şi responsabilităţi faţă de aceştia, copiii fiind cei mai aspri judecători.
D-na Mioriţa Săteanu a prezentat câteva dintre responsabilităţile părinţilor faţă de copiii lor, necesare în procesul de creştere şi educare. Astfel, asigurarea subzistenţei şi a educaţiei, dezvoltarea aptitudinilor, a limbajului şi stimularea exersării capacităţilor practice şi sociale, orientarea spre lumea imediată a universului familial, spre comunitatea mai largă, spre societate, să fie pregătit să se confrunte cu marea varietate de situaţii şi poziţii sociale care vor interveni în viaţa de adult, sunt doar câteva dintre responsabilităţile pe care părinţii le au faţă de copiii lor.
Prin intermediul unei psiho drame, d-l psiholog Alin Creţu a prezentat rolul familiei în formarea copilului, aceasta reprezentând cadrul fundamental în interiorul căruia sunt satisfăcute nevoile sale psihologice şi sociale şi sunt împlinite etapele întregului său ciclu de creştere şi dezvoltare. Familia este cea care îi imprimă copilului primele şi cele mai importante trăsături caracteriale şi morale, punându-şi amprenta pe întreaga sa personalitate. Rolul primordial al părinţilor este acela de a pregăti copilul pentru viaţă, oferindu-i cel mai potrivit cadru în care să îşi formeze principalele deprinderi, pentru transmiterea principalelor cunoştinţe asupra realităţii şi pentru formarea primelor principii de viaţă. Familia reprezintă pentru copil principala structură protectoare, părinţii fiind cei care îi oferă un prim model de învăţare.
Comentarii
- See more at: http://www.oradea.ro/stiri-oradea/viata-in-familie-prima-scoala-a-emotiilor#sthash.MyJvLX6F.dpufCu ocazia Zilei Internaţionale a Familiei, sărbătorită la nivel mondial în data de 15 mai, Administraţia Socială Comunitară Oradea, cu sprijinul Fundaţiei Culturale de pe lângă Biblioteca Judeţeană Gheorghe Şincai, a organizat la Centrul de Îngrijire de Zi Oradea, o întâlnire cu părinţii copiilor care beneficiază de serviciile oferite în Centru. La întâlnirea care face parte dintr-un lung şir de activităţi din cadrul proiectului "Să cultivăm valoarea familiei", au participat d-na director al ASCO, Arina Moş, d-na Daniela Hodoşan, şef Centru, d-na Mioriţa Săteanu, d-l psiholog Alin Creţu şi 25 de părinţi ai căror copii frecventează Centrul. Tema întâlnirii a fost conştientizarea rolului familiei în dezvoltarea copiilor, aceasta constituind mediul în care copilul se naşte, trăieşte primii ani ai existenţei personale, se dezvoltă şi se formează pentru viaţă.
În deschidere, directorul ASCO, Arina Moş, a mulţumit celor prezenţi pentru interesul manifestat, îndemnându-i pe părinţi să-şi iubească copiii, să îşi facă timp să vorbească cu ei, să le asculte problemele, să-i încurajeze la nevoie, să le ofere afecţiune şi, nu în ultimul rând, să nu uite că, pe lângă oferirea sentimentului de securitate şi de iubire, au şi responsabilităţi faţă de aceştia, copiii fiind cei mai aspri judecători.
D-na Mioriţa Săteanu a prezentat câteva dintre responsabilităţile părinţilor faţă de copiii lor, necesare în procesul de creştere şi educare. Astfel, asigurarea subzistenţei şi a educaţiei, dezvoltarea aptitudinilor, a limbajului şi stimularea exersării capacităţilor practice şi sociale, orientarea spre lumea imediată a universului familial, spre comunitatea mai largă, spre societate, să fie pregătit să se confrunte cu marea varietate de situaţii şi poziţii sociale care vor interveni în viaţa de adult, sunt doar câteva dintre responsabilităţile pe care părinţii le au faţă de copiii lor.
Prin intermediul unei psiho drame, d-l psiholog Alin Creţu a prezentat rolul familiei în formarea copilului, aceasta reprezentând cadrul fundamental în interiorul căruia sunt satisfăcute nevoile sale psihologice şi sociale şi sunt împlinite etapele întregului său ciclu de creştere şi dezvoltare. Familia este cea care îi imprimă copilului primele şi cele mai importante trăsături caracteriale şi morale, punându-şi amprenta pe întreaga sa personalitate. Rolul primordial al părinţilor este acela de a pregăti copilul pentru viaţă, oferindu-i cel mai potrivit cadru în care să îşi formeze principalele deprinderi, pentru transmiterea principalelor cunoştinţe asupra realităţii şi pentru formarea primelor principii de viaţă. Familia reprezintă pentru copil principala structură protectoare, părinţii fiind cei care îi oferă un prim model de învăţare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu