luni, 4 mai 2015

Autocunoaştere şi dezvoltare personală prin psihodramă, Ediția a II a, 06 - 07.05.06.2015, Mânăstirea "Sfânta Treime", Localitatea Bic aflată la 5 km de Şimleu Silvaniei, judeţul Sălaj

Asociaţia pentru Educaţie şi Formare "TopFormalis" în parteneriat cu Casa Corpului Didactic Bihor organizează în perioada 6-7 iunie 2015 cursul cu tema:
  • AUTOCUNOAŞTERE ŞI DEZVOLTARE PERSONALĂ PRIN PSIHODRAMĂ
Cursul, aflat la cea de-a doua ediţie, se va desfăşura, la fel ca şi în 2014 la Mânăstirea "Sfânta Treime" Bic, localitate aflată la 5 km de Şimleu Silvaniei, judeţul Sălaj. Cursul se adresează tuturor cadrelor didactice şi persoanelor care doresc să îşi îmbunătăţească abilităţile de cunoaştere personală prin intermediul metodei psihodramei.

  • Formator: psiholog. Alin Creţu.
Cu prilejul acestui eveniment, ne propunem să îmbinăm utilul cu plăcurul, vizitând Castrul Roman de la Porolissum )situat în localitatea Moigrad, judeţul Sălaj, la aproximativ 15 km de Zalău), Muzeul deschis în cadrul Mânăstirii "Sfânta Treime" din Bic, precum şi Podgoria Silvania din Şimleu Silvaniei. Timpul este foarte scurt, însă sperăm să cuprindem cât mai multe din activităţile propuse pentru acel sfârşit de săptămână.

Foarte important: din considerente economice şi pentru a reuşi un preţ cât mai bun la transport, cursul BZ va fi organizat în condiţiile în care vor exista minim 15 persoane dispuse să facă deplasarea cu microbuzul spre Şimleu - Zalău şi retur!

În urma participării la acest curs, se va obţine o Diplomă de participare eliberată de Asociaţia "TopFormalis" din Oradea şi o Adeverinţă de participare conţinând 20 de ore de formare eliberată de Casa Corpului Didactic Bihor. De menţionat este faptul că acest curs a fost inclus în Oferta educaţională a CCD Bihor aprobată de MECS pentru anul şcolar 2014 / 2015.
Justificare:
            Predarea şi învăţarea este, de obicei, întâmpinată de elevi cu reticenţă dacă se adoptă sistemul clasic. Nu doar elevii, ci şi părinţii, uneori chiar educatorii, au îndoieli în ceea ce priveşte necesitatea memorării şi exersării structurilor complexe ale lecțiilor care este necesar a fi învățate.
Cu toate acestea, deşi teoriile moderne pun, pe bună dreptate, un accent din ce în ce mai mare pe activităţile creative de comunicare, nu putem neglija necesitatea autocunoaşterii și dezvoltării personale deoarece prin intermediul acestora devenim performanți, mai bine adaptați stresului zilnic, reușim să depășim obstacolele de orice fel inclusiv cele impuse de către propria minte, ne creștem potențialul relațional, ne depășim zona de confort - limitativă, îi înțelegem mai bine pe ceilalți și suntem mai bine adaptați situațiilor de risc. Rămâne întrebarea dacă este mai eficientă autocunoașterea și dezvoltarea persoanlă proprie, în ritmul personal intuitiv, sau prin intermediul grupului din care fac parte profesioniști egali ca pregătire dar cu experiențe de viață diferite. În condiţiile în care educaţia modernă se axează din ce în ce mai mult pe o învăţare activă şi creativă, o combinaţie între cele două s-ar putea dovedi o variantă optimă pentru categoriile de vârstă gimnazială şi liceală, când elevii simt nevoia de a se implica în activităţi antrenante, competitive şi inedite care să le accentueze motivaţia intrinsecă pentru învăţare.
Cursul își propune să ofere școlii și elevilor, profesori competitivi, spontani, creativi, atenți la nevoile lor dar și la ale celorlalți, care să fie capabili de empatie, respectuoși, buni comunicatori dar și apți de a conștientiza toate resursele avute la dispoziție pentru a le folosi în predare.
În cadrul cursului îşi vor găsi răspunsul câteva întrebări precum:
  • Ce loc ocupă psihodrama în predarea şi învăţarea mai rapidă și cu plăcere a lecțiilor?
  • Ce pondere acordăm explicaţiilor, exemplificărilor şi exerciţiilor psihodramatice în raport cu activităţile creative de comunicare efectivă?
  • Care este rolul explicaţiilor şi al exerciţiilor sociometrice şi care este rolul activităţilor de comunicare în învăţare?
  • Cum putem proiecta o activitate psihodramatică creativă și comunicativă care să răspundă nevoii de fixare a elementelor sau structurilor predate?
  • Cum se desfăşoară şi cu ce frecvență ar trebui să folosim psihodrama?
  • Care sunt modalităţile de evaluare prin psihodramă?
Competenţe vizate:
  • discutarea rolului psihodramei în predare şi învăţare, în cadrul orelor;
  • prezentarea unor tehnici psihodramatice interesante şi amuzante pentru facilitarea predării la clasă;
  • aplicarea şi analizarea unor activităţi model;
  • proiectarea unor activităţi psihodramatice creative şi comunicative;
  • discutarea unor modalităţi de evaluare utilizând ca metodă sociometria.

Planificarea pe module tematice:

  • Modul I: Cunoașterea elementelor psihodramei.
  • Modul II: Importanța psihodramei ca metodă de lucru centrată pe creativitate și spontaneitate, în învățământ.
  • Modul III: Modele de activităţi psihodramatice utilizate la clasă.
  • Modul IV: Evaluare prin activităţi creative şi comunicative respectiv prin feedback.
Informaţii suplimentare se pot obţine de la d-l conf.univ.dr. Valentin Blândul (tel. 0745 267047, e-mail topformalis@gmail.com )sau de la d-l psiholog Alin Creţu (e-mail alincretupsi@gmail.com ).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu