In anul de gratie 2011, UNESCO sustine
campania de combatere a discriminarii sexuale in sistemul de educatie.
In ciuda faptului ca sistemul educational este in mare parte format din
reprezentantele sexului frumos, discriminarea ramane, totusi, o
problema. Recomandarile UNESCO/ILO din 1996 au stabilit drepturile si
responsabilitatile profesorilor si standardele internationale pentru
educatia continua, integrarea in campul muncii, conditiile de predare si
invatare. Aceste recomandari, valabile si in prezent, mai contin si
sfaturi practice pentru profesori pentru a creste nivelul calitatii
educatiei. Practic sunt stabilite standardele legate de profesionalism,
cooperare intre institutii, educatia continua a cadrelor didactice,
libertate profesionala, responsabilitati, codul de etica al profesiei,
drepturi, numarul orelor de munca, remuneratie etc.
Educatia este un factor important al
formarii noastre, deoarece permite evolutia armonioasa a personalitatii
umane din punct de vedere spiritual, moral, social, cultural si
economic, fiecare individ educat adaugand un plus de valoare societatii.
Inevitabil, progresul in educatie depinde in mare parte de calificarea
si daruirea cadrelor didactice, de tehnicile pedagogice ale
profesorilor. Din acest motiv, actul de educare este considerat o
profesie, o forma de serviciu public care necesita experti in domeniul
educatiei.
Nu dorim sa comentam ceea ce se intampla
nivel actual in Romania, deoarece, vorba lui Caragiale, educatie avem,
dar lipseste cu desavarsire, insa va invitam sa cititi o “parabola”
semnata de Platon, un mit al pesterii, o poveste despre ceea ce inseamna
de fapt educatia, este o definitie perfecta a profesorului si a muncii
aproape sinucigasa de a educa si forma fiinta umana ignoranta. Textul
este disponibil aici: Platon – Mitul Pesterii.
Asadar, daca ati avut rabdarea sa cititi
aceasta lectie universal valabila, ati putut indentifica usor
profesorul, acea persoana care a evadat, a vazut lumina soarelui, a
vazut realitatea, a obtinut cunoasterea si doreste sa o impartaseasca
celor inlantuiti. Riscul pe care si-l asuma este foarte mare, deoarece
neinitiatii pot vedea in profesor un bufon, un nebun, vor considera
drumul cunoasterii inutil, dureros, imposibil de inteles. Insa un
profesor care isi stapaneste foarte bine meseria va reusi sa elibereze
cat mai multi neinitiati, va reusi sa ii formeze, va reusi sa ii
convinga sa il urmeze pe drumul cunoasterii.
Esecul din acest an de la BAC, rata
absenteismului si analfabetismului functional, lipsa personalului
didactic calificat, certurile inutile intre fostul ministrul al
educatiei si actualul ministru ce pot spune despre sistemul romanesc?
Educatia romaneasca e la cheremul unor oameni ai pesterii, inlantuiti si
orbi, care cred ca realitatea lor e realitatea tuturor.
Asistam la vesnica pomenire a educatiei, nu la o zi de sarbatoare!
Autor: Emilian Zaharia
Sursa: http://www.ziarpiatraneamt.ro/5-octombrie-ziua-internationala-a-educatiei-mai-are-romania-asa-ceva
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu