Activitatea s-a adresat tuturor elevilor, studenților, părinților și profesorilor interesați în conștientizarea pericolelor la care se expun unii agenți educaționali în momentul asumării prea multor sarcini profesionale în detrimentul altora mai relaxante, respectiv în deprinderea unor tehnici de management eficient al stresului. La activitate au participat aproximativ 180 persoane din aproape toată țara, aceștia având posibilitatea să facă un schimb valoros de experiență cu formatorii prof. psih. drd. Alin Crețu (Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont” Oradea, structura Tileagd), respectiv prof. consilier școlar drd. Crina Crețu (Centrul de Resurse și Asistență Educațională Bihor). Atelierul virtual a început cu identificarea câtorva cauze pentru care se poate ajunge la suprasolicitare în învățământ: prea multe sarcini de rezolvat într-un interval de timp scurt, necesitatea de a soluționa anumite probleme care ies din aria de competență a unui cadru didactic (probleme administrative etc), management deficitar al timpului, un insuficient echilibru între viața profesională și cea personală ș.a. Dintre semnele care pot indica instalarea stării de suprasolicitare profesională au fost menționate: oboseala cronică, lipsa de interes față de activitățile considerate cândva plăcute, stări afective negative ș.a.m.d. Formatorii au prezentat și câteva modalități facile prin care fiecare cadru didactic se poate proteja împotriva suprasolicitării profesionale: abordarea flexibilă a sarcinilor de lucru, reinventarea personală, crearea unor contexte pentru relaxare, împărțirea sarcinilor de lucru mai complexe în unele mai simple și mai ușor de realizat, dezvoltarea abilităților de comunicare personală și de autocunoaștere și intercunoaștere, „spargerea rutinei” prin abordarea creativă a obstacolelor întâlnite, solicitarea sprijinului unor colegi pentru depășirea obstacolelor complexe etc. La finalul activității, toți participanții au plecat cu convingerea că orice lucru imposibil poate fi îndeplinit cu condiția realizării pașilor posibili și valorificarea oportunităților oferite.
Seminarul a făcut parte din Proiectul „Clubul Prietenilor TopFormalis”, ediția a V-a, inclus în Calendarul Activităților Educaționale Județene al Inspectoratului Școlar Județean Bihor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu