În Slovenia a fost dezvoltat un camion minier electric, cu un design
modular, cu o capacitate maximă de încărcare (estimată) de 774 tone.
Potrivit dezvoltatorilor de concept, camionul poate avea patru până la
șaisprezece osii, în funcție de capacitatea de transport a mașinii (de
la 180 la 770 de tone). Datorită caracteristicilor de proiectare ale
axei, au fost luate în considerare fiecare pereche independentă de roți.
Lungimea unei basculante miniere variază de la 12,5 până la 29 de
metri, lățimea și înălțimea tuturor modelelor este aceeași și este de
7,6 și respectiv 6,3 metri. Camionul poate funcționa pe un drum de
carieră de 24 de metri lățime, care este cu 3.6-7.2 metri mai mic decât
pentru mașinile clasice existente.
Noul camion are un sistem de tracțiune integrală, roțile fiind
echipate cu motoare electrice și o suspensie hidropneumatică
îmbunătățită. În funcție de capacitatea de încărcare, are o
putere cuprinsă între 1600 și 6400 kW.
O atenție deosebită a fost acordată dezvoltării sistemului pentru
înlocuirea rapidă a componentelor. Cabina, roțile și bateriile cu
încărcătorul pot fi făcute în 15 minute. În toate cazurile,
componentele sunt identice și interschimbabile. Astfel, partea
defectuoasă a camionului poate fi înlocuită și poate fi reparată în timp
ce mașina continuă să funcționeze.
O atenție deosebită a fost acordată siguranței camionului. Toate
roțile sunt echipate cu ABS și control al tracțiunii. Autostivuitoarele
sunt echipate cu: sistem de evitare a coliziunilor, 5 camere, 5 radare
cu două benzi și 2 radare cu viteză și iluminare îmbunătățită.
Camionul cu cabină scoasă poate fi folosit ca o remorcă activă și să
organizeze trenuri rutiere. Cuplarea mai multor autobasculante va putea
transporta, în funcție de variantele de mașină folosite, de la 560 la
6192 tone.
În prezent cel mai mare camion autobasculantă este
BelAZ 75710, care are o capacitate utilă de încărcare de 450 de tone.
Mașina are o lungime de 20,5 metri, o lățime de 10,5 metri și o înălțime
de 8,2 metri.
Greutatea camionului este de 810 tone. Pentru a
transporta BelAZ 75710 la locul de operare, sunt necesare 25 de
platforme de cale ferată.
Sursa: https://imperadorlogistics.com/slovenia-a-construit-cel-mai-mare-camion-din-lume/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu