duminică, 29 octombrie 2017

Proiectul național „Teatrul în educație”, Oradea 27 – 28.10.2017 - Participant psiholog Alin CREȚU



 Evenimentul a constat în organizarea unei conferinţe propriu-zise şi a unui un training cu scopul de a le oferi profesorilor mijloace creative de predare.
Inspectoratul Școlar Judeţean Bihor a fost partener în organizarea conferinţei „Teatrul în educaţie Oradea  2017”, eveniment desfăşurat de asociaţia Teatrul Vienez de Copii în parteneriat cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice şi Universitatea din Oradea, cu sprijinul B.C.R. la Oradea în data de 27 octombrie 2017. Conferinţa a fost organizată şi sub Patronajul E.S. Gerhard Reiweger, Ambasadorul Republicii Austria la Bucureşti.
Conferinţa s-a adresat cadrelor didactice (educatori, învăţători, profesori din toate ciclurile de învăţământ), având loc la Teatrul Regina Maria. Scopul acesteia a fost de a atrage atenţia asupra beneficiilor pe care jocul de teatru le are asupra dezvoltării fizice şi emoţionale a copiilor şi tinerilor, contribuind semnificativ la dezvoltarea lor personală. Conferința propriu-zisă a avut ca invitați specialişti şi profesionişti cu experienţă în domeniul educaţiei, educaţiei teatrale / pedagogiei teatrale şi neurologiei și a avut loc la Teatrul Regina Maria în data de 27 octombrie 2017, între orele 14:30 - 18:30.
Conferința ,,Teatrul în educație” a marcat conștientizarea beneficiilor teatrului asupra dezvoltării personale a copilului și aplicațiile practice, utile profesorilor la ora de curs. „Teatrul sprijină procesul educaţional într-un mod aparte. Sensibilitatea limbajului, concentrarea şi capacitatea de exprimare sunt competenţe valoroase în relaţia cu semenii şi aduc avantaje, atât în viaţa privată, cât şi în cea profesională. ” – spunea E. S. Ambasador al Republicii Austria la Bucureşti, Gerhard Reiweger.
Pentru training -ul care a a avut loc la Palatul Copiilor din Oradea, participanții au fost rugați să vină cu 15-20 de minute înainte de ora 10:00, deoarece a fost necesară rezolvarea unor probleme organizatorice. Activitatea a constat în 4 module a câte 55 de minute. După primele două s-a luat o pauza de cafea. La training s-a participat într-o ţinuta lejera (pantofi şi haine comode), având în vedere că a fost și un modul de mişcare.
Pentru participare au fost selectate 60 de cadre didactice, printre care și psiholog Alin Crețu.
Sylvia Rotter, Președinte și fondator al Teatrului Vienez de Copii spunea: „Folosind metode de pregătire lingvistică, tehnici de respiraţie şi exerciţii de ritm, atenţie, memorie, improvizaţie, lucru în echipă, copiii învaţă să fie mai încrezători în ei înşişi şi să interacţioneze unii cu alţii, să-şi dezvolte expresia lingvistică şi fizică, într-o atmosferă de auto-descoperire. Teatrul combină atât de multe lucruri… Dar cel mai important este faptul că teatrul te face să te simţi viu.”
Proiectul „Teatrul în educaţie”' al Inițiativei Educaționale Naționale a luat naștere în contextul unei schimbări de optică la nivelul Comisiei Europene (Regândirea educației – 2012), care încurajează stimularea învățării deschise și flexibile. În cadrul învățământului preuniversitar, educaţia artistică, în general, şi cea teatrală, în particular, a demonstrat că poate facilita deopotriva învăţarea și motivația școlară.
Dintre toate artele, teatrul se recomandă a fi de primă alegere, întrucât presupune o activitate complexă cu un impact substanţial asupra abilităţilor cognitive, motrice, emoţionale şi sociale ale copilului.
Training –ul s-a finalizat cu oferirea diplomelor, atât pentru participarea la conferinţă, cât şi pentru  training, cărți pe care autoarea a dat autografe, și tradiționala fotografie de grup.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu