Evenimentul a constat în organizarea unei conferinţe
propriu-zise şi a unui un training cu scopul de a le oferi
profesorilor mijloace creative de predare.
Inspectoratul Școlar Judeţean Bihor a fost partener în
organizarea conferinţei „Teatrul în educaţie Oradea 2017”, eveniment desfăşurat de asociaţia
Teatrul Vienez de Copii în parteneriat cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării
Ştiinţifice şi Universitatea din Oradea, cu sprijinul B.C.R. la Oradea în data
de 27 octombrie 2017. Conferinţa a fost organizată şi sub Patronajul E.S.
Gerhard Reiweger, Ambasadorul Republicii Austria la Bucureşti.
Conferinţa s-a adresat cadrelor
didactice (educatori, învăţători, profesori din toate ciclurile de învăţământ), având loc la Teatrul Regina Maria. Scopul acesteia a fost de a atrage atenţia asupra
beneficiilor pe care jocul de teatru le are asupra dezvoltării fizice şi
emoţionale a copiilor şi tinerilor, contribuind semnificativ la dezvoltarea lor
personală. Conferința propriu-zisă a avut ca invitați specialişti şi
profesionişti cu experienţă în domeniul educaţiei, educaţiei teatrale /
pedagogiei teatrale şi neurologiei și a avut loc la Teatrul Regina Maria în
data de 27 octombrie 2017, între orele 14:30 - 18:30.
Conferința ,,Teatrul în
educație” a marcat conștientizarea beneficiilor teatrului asupra dezvoltării
personale a copilului și aplicațiile practice, utile profesorilor la ora de
curs. „Teatrul sprijină procesul educaţional într-un mod aparte. Sensibilitatea
limbajului, concentrarea şi capacitatea de exprimare sunt competenţe valoroase
în relaţia cu semenii şi aduc avantaje, atât în viaţa privată, cât şi în cea
profesională. ” – spunea E. S. Ambasador al Republicii Austria la Bucureşti,
Gerhard Reiweger.
Pentru training -ul care a a avut loc la Palatul Copiilor din Oradea,
participanții au fost rugați să vină cu 15-20 de minute înainte de ora
10:00, deoarece a fost necesară rezolvarea unor probleme organizatorice. Activitatea a constat în 4 module
a câte 55 de minute. După primele două s-a luat o pauza de cafea. La training s-a
participat într-o ţinuta lejera (pantofi şi haine comode), având în vedere că a
fost și un modul de mişcare.
Pentru participare au fost selectate 60 de cadre didactice, printre care și psiholog Alin Crețu.
Sylvia Rotter, Președinte și fondator al
Teatrului Vienez de Copii spunea: „Folosind metode de
pregătire lingvistică, tehnici de respiraţie şi exerciţii de ritm, atenţie,
memorie, improvizaţie, lucru în echipă, copiii învaţă să fie mai încrezători în
ei înşişi şi să interacţioneze unii cu alţii, să-şi dezvolte expresia
lingvistică şi fizică, într-o atmosferă de auto-descoperire. Teatrul combină
atât de multe lucruri… Dar cel mai important este faptul că teatrul te face să
te simţi viu.”
Proiectul
„Teatrul în educaţie”' al Inițiativei Educaționale Naționale a luat naștere în
contextul unei schimbări de optică la nivelul Comisiei Europene (Regândirea
educației – 2012), care încurajează stimularea învățării deschise și flexibile.
În cadrul învățământului preuniversitar, educaţia artistică, în general, şi cea
teatrală, în particular, a demonstrat că poate facilita deopotriva învăţarea și
motivația școlară.
Dintre toate artele, teatrul se recomandă a fi de primă alegere, întrucât presupune o activitate complexă cu un impact substanţial asupra abilităţilor cognitive, motrice, emoţionale şi sociale ale copilului.
Dintre toate artele, teatrul se recomandă a fi de primă alegere, întrucât presupune o activitate complexă cu un impact substanţial asupra abilităţilor cognitive, motrice, emoţionale şi sociale ale copilului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu