miercuri, 20 iulie 2016

Workshop: „Educaţia pentru promovarea valorilor de patrimoniu cultural-istoric: Dac sau roman pentru o zi” / Educație non - formală - Participant psiholog Alin CREȚU

Asociaţia pentru Educaţie şi Formare "TopFormalis" din Oradea în parteneriat cu Muzeul Judeţean de Istorie şi Artă din Zalău organizează în perioada 21-22 iulie 2016 (miercuri - vineri) la Castrul Roman de la Porolissum localitatea Moigrad, judeţul Sălaj, worhsop-ul cu tema:
  • EDUCAŢIA PENTRU PROMOVAREA VALORILOR DE PATRIMONIU CULTURAL-ISTORIC: DAC SAU ROMAN PENTRU O ZI
Evenimentul se adresează tuturor cadrelor didactice, studenţilor şi elevilor interesaţi să cunoască elemente din istoria veche a României, precum şi de stilul de viaţă al dacilor, respectiv romanilor.
Workshop-ul face parte din Proiectul "Şcoala altfel - campionii!" inlus în Calendarul Activităţilor Educaţionale Regionale şi Interjudeţene, cod CAERI 267.
Termen limită de înscriere şi achitare a taxei de participare - 11 iulie 2016.

Justificare :
Istoria reprezintă una dintre cele mai fascinante şi, în acelaşi timp, interesante ştiinţe, care ajută elevii şi cadrele didactice să cunoască trecutul, să înţeleagă prezentul, dar mai ales să prevadă cât mai exact viitorul. Istoria devine cu atât mai fascinantă cu cât faptele la care se face referire s-au petrecut în antichitate. Ne referim aici, de exemplu, la perioadele pre-romană, romană şi post-romană care au marcat istoria poporului român, dar mai ales a locuitorilor din partea de Nord-Vset a României. Pe de altă parte, lecţiile de istorie se pot preda în sala de clasă, prin intermediul educaţiei formale, dar se pot „re-trăi” prin intermediul activităţilor extracurriculare desfăşurate în cadrul educaţiei non-formale. Pri cursul pe care îl propunem ne dorim familiarizarea uni grup de cadre didactice cu specificul vieţii în perioada pre-romană / romană / post-romană într-un castru din partea de Nord-Vest a ţării, oferindu-le posibilitatea nu doar să îşi înszşească o serie de cunoştinţe teoretice despre civilizaţia de la începutul primului mileniu d.Hr., ci şi să re-trăiască efectiv viaţa unuii dac sau a unui roman din perioada respectivă. La rândul lor, aceşti profesori vor avea posibilitatea să transmită valorile achiziţionate elevilor lor, contribuind în felul acesta la promovarea patrimoniului cultural-istoric al României.
Competențe vizate:
  • Utilizarea terminologiei de specialitate din domeniul istoric;
  • Însuşirea celor mai relevante valori de patrimoniu cultural-istoric din partea de Nord-Vest a ţării;
  • Descrierea modului de viaţă a populaţiilor din Nord-Vestul ţării în antichitate;
  • Argumentarea importanţei cunoaşterii istoriei României din perspectiva tinerei generaţii.
Planificarea modulelor tematice:
  • Modulul I – Valori de patrimoniu cultural-istoric din partea de Nord-Vest a ţării în perioada pre-romană / romană / post-romană;
  • Modulul II – Noi direcţii de dezvoltare ale complexelor arheologice din partea de Nord-Vest a ţării;
  • MoModulul III – Elemente de viaţă cotidiană ale locuitorilor daci şi romani din partea de Nord-Vest a ţării;
  • Modulul IV – Locul şi rolul valorilor de patrimoniu cultural-istoric în educaţia tinerei generaţii;
  • Modulul V – Aplicaţii practice.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu