Asociaţia pentru Educaţie şi Formare "TopFormalis" în parteneriat cu Casa Corpului Didactic Bihor organizează în perioada 6-7 iunie 2015 cursul cu tema:
- AUTOCUNOAŞTERE ŞI DEZVOLTARE PERSONALĂ PRIN PSIHODRAMĂ
- Formator: Psiholog Alin Creţu.
În
urma participării la acest curs, se va obţine o Diplomă de participare
eliberată de Asociaţia "TopFormalis" din Oradea şi o Adeverinţă de
participare conţinând 20 de ore de formare eliberată de Casa Corpului
Didactic Bihor. De menţionat este faptul că acest curs a fost inclus în
Oferta educaţională a CCD Bihor aprobată de MECS pentru anul şcolar 2014
/ 2015.
Planificarea pe module tematice:
Justificare:
Predarea şi învăţarea este, de
obicei, întâmpinată de elevi cu reticenţă dacă se adoptă sistemul clasic. Nu
doar elevii, ci şi părinţii, uneori chiar educatorii, au îndoieli în ceea ce
priveşte necesitatea memorării şi exersării structurilor complexe ale lecțiilor
care este necesar a fi învățate.
Cu toate acestea, deşi teoriile
moderne pun, pe bună dreptate, un accent din ce în ce mai mare pe activităţile
creative de comunicare, nu putem neglija necesitatea autocunoaşterii și
dezvoltării personale deoarece prin intermediul acestora devenim performanți,
mai bine adaptați stresului zilnic, reușim să depășim obstacolele de orice fel
inclusiv cele impuse de către propria minte, ne creștem potențialul relațional,
ne depășim zona de confort - limitativă, îi înțelegem mai bine pe ceilalți și
suntem mai bine adaptați situațiilor de risc. Rămâne întrebarea dacă este mai
eficientă autocunoașterea și dezvoltarea persoanlă proprie, în ritmul personal intuitiv,
sau prin intermediul grupului din care fac parte profesioniști egali ca
pregătire dar cu experiențe de viață diferite. În condiţiile în care educaţia
modernă se axează din ce în ce mai mult pe o învăţare activă şi creativă, o
combinaţie între cele două s-ar putea dovedi o variantă optimă pentru
categoriile de vârstă gimnazială şi liceală, când elevii simt nevoia de a se
implica în activităţi antrenante, competitive şi inedite care să le accentueze
motivaţia intrinsecă pentru învăţare.
Cursul își propune să ofere școlii și
elevilor, profesori competitivi, spontani, creativi, atenți la nevoile lor dar și
la ale celorlalți, care să fie capabili de empatie, respectuoși, buni
comunicatori dar și apți de a conștientiza toate resursele avute la dispoziție
pentru a le folosi în predare.
În cadrul cursului îşi vor găsi
răspunsul câteva întrebări precum:
- Ce loc ocupă psihodrama în predarea şi învăţarea mai rapidă și cu plăcere a lecțiilor?
- Ce pondere acordăm explicaţiilor, exemplificărilor şi exerciţiilor psihodramatice în raport cu activităţile creative de comunicare efectivă?
- Care este rolul explicaţiilor şi al exerciţiilor sociometrice şi care este rolul activităţilor de comunicare în învăţare?
- Cum putem proiecta o activitate psihodramatică creativă și comunicativă care să răspundă nevoii de fixare a elementelor sau structurilor predate?
- Cum se desfăşoară şi cu ce frecvență ar trebui să folosim psihodrama?
- Care sunt modalităţile de evaluare prin psihodramă?
Competenţe vizate:
- discutarea rolului psihodramei în predare şi învăţare, în cadrul orelor;
- prezentarea unor tehnici psihodramatice interesante şi amuzante pentru facilitarea predării la clasă;
- aplicarea şi analizarea unor activităţi model;
- proiectarea unor activităţi psihodramatice creative şi comunicative;
- discutarea unor modalităţi de evaluare utilizând ca metodă sociometria.
Planificarea pe module tematice:
- Modul I: Cunoașterea elementelor psihodramei.
- Modul II: Importanța psihodramei ca metodă de lucru centrată pe creativitate și spontaneitate, în învățământ.
- Modul III: Modele de activităţi psihodramatice utilizate la clasă.
- Modul IV: Evaluare prin activităţi creative şi comunicative respectiv prin feedback.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu