Sumarul paginii:
1. 27.05.2011 - Simpozionul Internațional Educație pentru non-discriminarea copiilor cu C.E.S.
2. 18-20.06.2011 - Managementul voluntarilor în context Tineret în Acțiune, Oradea
6. 21-25.11.2011 - Curs pentru voluntari centrat pe îngrijiri paliative acordate pacienților terminali
3. 04-08.07.2011 și 11-15 iulie 2011 - Noua ediție a Școlii
de vară - Învățarea prin cooperare
4. 28-29.09.2011 - Conferinţa Depistarea precoce, evaluarea şi diagnosticarea tulburărilor de dezvoltare din spectrul autist - Hotel Ramada
5. 05.11.2011 - Curs de Terapie Cognitiv - comportamentală pentru Anxietate generalizată4. 28-29.09.2011 - Conferinţa Depistarea precoce, evaluarea şi diagnosticarea tulburărilor de dezvoltare din spectrul autist - Hotel Ramada
6. 21-25.11.2011 - Curs pentru voluntari centrat pe îngrijiri paliative acordate pacienților terminali
7. 26.11.2011 - Simpozionul Interjudețean „Poveștile terapeutice vin să ne învețe”
8. 14 - 15.01.2012 - Cursul „Consiliere pentru copii și adolescenți”.
9. 27.01.2012 - Simpozionul „Oportunități și performanțe în educație: rezultate curente de cercetare la Facultatea de Științe Socio - umane”***********************************************************************
23-25.03.2012 - Cluj-Napoca – Seminar special Celia SCANLAN / Anglia –
Evaluarea, prima întâlnire autentică. Evaluarea în acțiune.
Celia SCANLAN (Formator senior în psihodramă / Supervizor) - Psiholog drd. Alin CREȚU |
***********************************************************************
Scientific American Mind Romania, impreuna cu Centrul de Resurse si Teste Psihologice, scoate la concurs 2 posturi de psiholog - cercetator stiintific pentru "Consciousness Quotient Institute - Romania".
Candidatul ideal pentru joburile full-time si part-time trebuie:
- sa fie psiholog
- sa aiba o buna cunoastere a procedurilor de cercetare psihologica, in special o buna cunoastere in zona psihodiagnosticului si a analizei statistice a datelor.
Sunt obligatorii:
- cunoasterea limbii engleze
- cunoasterea regulilor de publicare ale Asociatiei Psihologilor Americani, rezultatele cercetarilor urmand a fi publicate in reviste de specialitate de limba engleza.
Job-ul consta in realizarea de cercetari aplicative privind Coeficientul de constientizare, finalizate prin publicarea acestora in reviste stiintifice de profil, precum si in realizarea de parteneriate si proiecte de cercetare cu institutii si organizatii din strainatate.
Activitatea se desfasoara la sediul Scientific American Mind Romania din Bucuresti, Casa Presei Libere, Corp C1, Et. 3, Cam. 310-313.
Sunt posibile urmatoarele variante de colaborare:
1. Full time: 8 ore pe zi, salariu net 1.300-2.500 lei in functie de competente;
2. Part time: 4 ore pe zi sau 3 zile pe saptamana, sau fara prezenta permenanta dar cu obiective si termene de predare - salariu net 800-1.200 lei;
Candidatii trebuie sa aiba deja publicat cel putin un articol intr-o revista de specialitate de limba engleza. CV-urile insotite de poza trebuie trimise pana la data de 15 martie 2012 pe adresa hr@sciam.ro. Se va specifica si tipul de colaborare dorit: full-time, part-time.
Se va trimite si o selectie din cateva articole deja publicate in reviste de specialitate de limba engleza.
Detalii despre activitatea CQ Institute la http://www.consciousness-quotient.com.
***********************************************************************
Data:
08.03.2012
Subiect:
Oferta inscriere conferinta ADHD - 08-09 iunie 2012
Buna ziua,
Va anuntam ca au inceput inscrierile la evenimentul 'Fiecare copil conteaza. Invata sa traiesti cu ADHD!' din data de 08-09 iunie 2012.
Evenimentul ofera credite din partea comisiei de psihologie clinica si psihoterapie a Colegiului Psihologilor din Romania.
Cei care se inscriu si achita taxa integral pana la data de 15 martie 2012, beneficiaza de un discount de 100 ron din taxa totala de participare.
Plata se va face in conturile de mai jos, cu mentiunea ca este plata pentru "conferinta ADHD - Russel Barkley":
RO77BRDE445SV27605784450 deschis la BRD - sucursala Dorobanti
RO35BTRL04301205139008XX deschis la Banca Transilvania - sucursala Unirii
ATENTIE! OFERTA ESTE PENTRU PRIMII 100 DE INSCRISI, IN LIMITA LOCURILOR DISPONIBILE!
Informatii detaliate:
http://www.afdp.ro/
http://www.afdp.ro/despre-eveniment/dr-russel-barkley-phd.html
http://www.afdp.ro/despre-eveniment/confunivdr-camelia-stanciu.html
http://www.russellbarkley.org/barkley-speaking-schedule.htm
Mihaela Stancu
Manager Eveniment
0727.595.160
mihaela_stancu@afdp.ro
office@afdp.ro
www.afdp.ro
Va anuntam ca au inceput inscrierile la evenimentul 'Fiecare copil conteaza. Invata sa traiesti cu ADHD!' din data de 08-09 iunie 2012.
Evenimentul ofera credite din partea comisiei de psihologie clinica si psihoterapie a Colegiului Psihologilor din Romania.
Cei care se inscriu si achita taxa integral pana la data de 15 martie 2012, beneficiaza de un discount de 100 ron din taxa totala de participare.
Plata se va face in conturile de mai jos, cu mentiunea ca este plata pentru "conferinta ADHD - Russel Barkley":
RO77BRDE445SV27605784450 deschis la BRD - sucursala Dorobanti
RO35BTRL04301205139008XX deschis la Banca Transilvania - sucursala Unirii
ATENTIE! OFERTA ESTE PENTRU PRIMII 100 DE INSCRISI, IN LIMITA LOCURILOR DISPONIBILE!
Informatii detaliate:
http://www.afdp.ro/
http://www.afdp.ro/despre-eveniment/dr-russel-barkley-phd.html
http://www.afdp.ro/despre-eveniment/confunivdr-camelia-stanciu.html
http://www.russellbarkley.org/barkley-speaking-schedule.htm
Mihaela Stancu
Manager Eveniment
0727.595.160
mihaela_stancu@afdp.ro
office@afdp.ro
www.afdp.ro
***********************************************************************
” EDUCAŢIA
COPILULUI - O CONTINUĂ PROVOCARE ”
SIMPOZION
INTERNAŢIONAL
EDIŢIA a - V – a
5 Aprilie 2012
„Copilăria este o lume de miracole şi de uimire a creaţiei scăldate în lumină, ieşind din întuneric, nespus de nouă şi proaspătă şi uluitoare.” (Eugene Ionesco)
ARGUMENT :
În orice societate
care tinde spre progres şi performanţă, educaţia copilului constituie nu doar o
permanentă provocare,ci şi o modalitate prin care universul complex al
preşcolarului şi adolescentului poate fi explorat printr-o multitudine de
strategii, abordând copilul din punct de vedere holistic. Marcând importanţa şi
rolul complex al tuturor factorilor implicaţi în educaţie începând de la familie,
şcoală,anturaj, comunitate şi sfârşind cu influenţele ce pot converge spre a servi
drept model comportamental ,considerăm
că un prim şi important pas în educaţia
copilului este realizarea unui parteneriat real între famile-şcoală -societate.
În acest sens, simpozionul „Educaţia copilului - o
continuă provocare” şi organizatorii acestuia, şi-au propus să susţină orice
iniţiativă de succes în sfera educaţională, stimulând interesul, flexibilitatea, creativitatea dascălului
şi a tuturor partenerilor antrenaţi în procesul educaţional.
SCOPUL SIMPOZIONULUI :
- diseminarea bunelor practici în
utilizarea strategiilor didactice interactive;
- valorizarea şi promovarea
alternativelor educaţionale şi a iniţiativelor de succes;
- promovarea strategiilor şi
intervenţiilor privind asigurarea calităţii în educaţie;
- promovarea
colaborării interinstituţionale;
OBIECTIVE :
- Promovarea experienţei româneşti în aplicarea alternativelor educaţionale;
- Susţinerea dezvoltării personale – ştiinţifică şi psihopedagogică – a
dascălilor – educatori,
învăţători, institutori, profesori – în contextul educaţiei contemporane;
- Prezentarea instrumentelor de lucru utilizate în predarea la clasă, în vederea
creşterii
motivaţiei pentru învăţare a elevilor şi a stimulării creativităţii în actul
educaţional;
- Încurajarea şi evidenţierea caracterului formativ al actului didactic;
- Formarea , dezvoltarea , exersarea abilităţilor şi aptitudinilor de comunicare
ale elevilor;
- Atragerea de noi parteneri educaţionali;
- Dezvoltarea relaţiilor de parteneriat şi a iniţiativelor de succes privind aplicarea
unor programe
educaţionale care stimulează creativitatea şi implicarea elevilor în activităţi
extraşcolare;
- Realizarea unui schimb fructuos de idei între diferiţi parteneri ai procesului
educativ: cadre
didactice, elevi, părinţi, membri ai comunităţii locale;
GRUP ŢINTĂ :
Beneficiari direcţi :
- cadre didactice din
învăţământul preuniversitar şi universitar; ( managerii instituţiilor de
învăţământ, profesori , educatori, invăţători, profesori din cadrul
învăţămîntului special, consilieri şi psihologi şcolari,profesori mentori,
formatori din aria educaţiei , etc) ;
- elevi din ciclul
gimnazial şi liceal;
Beneficiari indirecţi:
-părinţii,
comunitatea.
INSTITUŢII IMPLICATE ÎN ORGANIZARE:
- Colegiul Naţional „Coriolan Brediceanu „ Lugoj
- Universitatea Europeană Drăgan Lugoj
- Universitatea de Vest Timişoara
- Inspectoratul Şcolar Judeţean Timiş
- Casa Corpului Didactic Timiş
PARTENERI EXTERNI :
- „ Max Planck ” Gymnazium, Saarlouis , Germania
- „ Friedrich Schieller ” Gymnazium , Eisenberg , Germania
- Jugendclubverein „ High Point ”, Zschopau , Germania
- Clubul pentru Tineret , Sievi , Finlanda
- Liceo Classico „ Giacomo Zanella ” , Schio, Italia
COLECTIVUL DE
COORDONARE ŞI ORGANIZARE:
- Prof. Gabriela Noemi Neamţu, director Colegiul Naţional „Coriolan Brediceanu”
- Prof. Maria Păcurar,director adjunct, Colegiul Naţional „Coriolan Brediceanu”
- Prof. Corina Serendan – coordonator proiecte şi programe educative,
Colegiul Naţional „Coriolan
Brediceanu”
- Prof. psiholog. Beatrice Franţescu ,Colegiul Naţional „Coriolan Brediceanu”
ECHIPA DE PROIECT :
- Prof . Delia Barboni
- Prof. Lucia Boldea
- Prof. Claudiu Jivulescu
A. SECŢIUNI
SIMPOZION :
Secţiunea I
Familia şi şcoala , parteneri în educaţia copilului
Secţiunea a - II- a
Metodele didactice între tradiţional şi
modern.
Secţiunea a - III- a
Managementul clasei şi rolul acestuia în
creşterea eficienţei procesului didactic.
Secţiunea
a - IV- a
Educaţia
în viziunea elevilor(secţiune destinată elevilor din ciclul gimnazial şi liceal)
B.WORKSHOP-
uri
1. De la cunoaştere la
intervenţie . Strategii active în abordarea complexă a elevului cu dificultăţi
de integrare şcolară.
2. Despre violenţă, aşa cum o văd
elevii, părinţii şi profesorii.
CONDIŢII DE PARTICIPARE :
Înscrierea
se va face pe baza completării datelor cuprinse în fişa de inscriere tip.
Fişa de înscriere se trimite împreună cu lucrarea şi rezumatul
lucrării (în format Word) până în data de 26
martie 2012, ora 21 00, pe adresa : simpoeducatia@yahoo.com
-
taxa de participare este de 30 lei /persoană. Pentru soţ/
soţie taxa cumulată este de 50 lei.
- taxa
de participare workshop este de 20 lei / persoană
Costurile taxei de participare la simpozion includ : diploma de participare , CD cu
I.S.B.N , mapa simpozionului ,taxe poştale şi cheltuieli de organizare.( pentru
lucrările prezentate pe secţiuni ) .
În ceea ce priveşte participarea la workshop taxa de
participare va include certificatul de participare la workshop şi masa festivă.
Taxa de participare se achită în contul : RO64BPOS36302632014RON01, deschis la BANCPOST
AGENTIA TIMISOARA , str. Episcop Augustin Pacha nr.1/
Enrico Carusso nr.2, Timisoara ( în
apropierea magazinului Bega ), titular Franţescu Beatrice.
Vă rugăm insistent să specificaţi operatorului bancar numele depunătorului
şi adresa exactă, astfel ne va fi mult mai uşor să identificăm locaţia unde vom putea trimite mapa
simpozionului.
În cazul în care suma depăşeşte 30 lei ,vă rugăm să menţionaţi pe ordinul de
plată numele şi prenumele tuturor colegilor pentru care se face plata.
Notă:
Cadrele didactice din oraşul Lugoj şi judeţul Timiş, care doresc să se înscrie
la simpozion sunt rugate să opteze pentru participarea directă, în măsura în
care au această posibilitate.
.
CERINŢE DE TEHNOREDACTARE A LUCRĂRILOR :
- lucrările vor fi tehnoredactate în Microsoft Word, font Times New Roman 12, cu semne diacritice, la 1,5 rânduri , margini de 20mm.
- titlul lucrării se va scrie folosind caractere Times New Roman 14, centrat bold, urmat de numele autorului /autorilor ( maxim 2 autori ),funcţia didactică,şcoala de provenienţă caracter Times New Roman 12, italic centrat.
- lucrarea va
avea maximum 8 pagini. Va fi însoţită de un rezumat ce nu va depăşi 2 ½ pagini , cu specificarea bibliografiei folosite
în redactarea lucrării.
Lucrările care nu se încadrează standardelor cerute nu
vor fi luate în considerare.
-
fiecare lucrare poate avea maxim 2 autori.
În cadrul secţiunii “Educaţia
în viziunea elevilor” facem următoarele precizări :
- elevii doritori se pot înscrie la această secţiune în
condiţiile în care există un profesor coordonator care supervizează activitatea
elevului şi achită în numele acestora taxa de participare.
O lucrare coordonată de un profesor poate avea maxim 3
participanţi ( autori ) din rândul elevilor
Condiţiile de tehnoredactare a lucrărilor sunt cele
prezentate mai sus , cu menţiunea următoare:
- numele coordonatorului să fie trecut pe lucrare după
cel al elevilor,menţionîndu-se clasa,
profilul si instituţia unde este înscris elevul( elevii ) participant ( ţi ).
- în această situaţie
taxa de participare va acoperi cheltuieli legate de mapa simpozionului ce
va conţine:diplomele elevilor, diploma profesorului coordonator, CD cu ISBN, mapa simpozionului, cheltuieli de
organizare şi taxele poştale.
- lucrarea poate
fi tehnoredactată în Microsoft Word 2003 sau Power Point.
În vederea
susţinerii lucrării participanţii pot prezenta materiale
demonstrative: portofolii, fişe, imagini, etc.
Timpul de prezentare a lucrării va fi de maxim 10 minute.
- termenul
limită de depunere/ trimitere a
lucrărilor indiferent de secţiune :
26 martie 2012
Lucrarea în forma
ei finală, rezumatul acesteia şi fişa de înscriere se vor trimite ca fişier ataşat (*.doc) pe
adresa de e-mail: simpoeducatia@yahoo.com
Notă :
- În cadrul secţiunii „Educaţia în viziunea elevilor”, lucrările trimise vor fi jurizate;
- Autorii îşi asumă întreaga răspundere privind conţinutul textului redactat ( comitetul de organizare îşi declină orice responsabilitate privind eventualele acuzaţii de plagiat la adresa textelor prezentate ).
Informaţii
suplimentare puteţi obţine contactând următoarele persoane:
Prof.
psih. Beatrice Franţescu, tel. 0727340221
Prof.
Corina Serendan , tel. 0744646210
PROGRAMUL SIMPOZIONULUI
Data
şi locul de desfăşurare :
5 aprilie 2012
Universitatea Europeană Drăgan
Str. Ion Huniade nr. 2
Lugoj
Ora 13.30 Înregistrarea
participanţilor
Ora 14.00 -14.30
Deschiderea festivă a simpozionului
Universitatea
Europeană Drăgan Lugoj
Ora 14.30 -15.30
Prezentarea lucrărilor pe secţiuni /
workshop
Ora 15.30 Pauză de cafea
Ora 16.00 - 17.30
Prezentarea lucrărilor pe
secţiuni / workshop
Ora 17.30- 18.00 Evaluarea
simpozionului şi premierea lucrărilor din cadrul
secţiunii “Educaţia în viziunea elevilor”
Ora 18.00
– 18.15 Festivitatea de inchidere
a simpozionului
Ora 18.15 Masa festivă
Vă mulţumim şi vă aşteptăm cu drag !
Organizatorii evenimentului.
Fişa de
înscriere
Secţiunea I,
II, III
Simpozion
„Educaţia copilului, o continuă provocare”
5 aprilie
2012, Lugoj
Colegiul
Naţional ” Coriolan Brediceanu”
Ediţia a –V-a
Numele şi prenumele cadrului didactic :
…………………………………………................................................................................
…………………………………………………………………………………………........
Specialitatea :
................................................................................................................................................
Date contact (telefon / e-mail) :
Telefon : .……………………..............
e-mail : ..................................................
Adresa completă :
Localitate....................................................
cod poştal........................................................
Strada.................................................................,
bl.........., Sc..........., etaj...............ap.......
Sector / Judeţ
........................................................
Unitatea de învăţământ, localitatea :
………………………………………………........................................................................…………………………………………………………………………………………........
Secţiunea la care participă :
................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Titlul
lucrarii:
………………………………………………………………………....................................
…………………………………………………………………………………………........
Mijloace necesare în prezentarea
lucrării :
................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Vă rugăm să confirmaţi prezenţa
d-voastră la susţinerea lucrării:
- DA
- NU
DATA ACHITĂRII TAXEI DE
PARTICIPARE ŞI SUMA ACHITATĂ:
...........................................................................................................................................
Vă rugăm
să anexaţi fişei
de înscriere şi
copia care face
dovada achitării taxei
de participare.
Fişa de
înscriere
Secţiunea IV
Simpozion
„Educaţia copilului, o continuă provocare”
5 aprilie 2012, Lugoj
Colegiul
Naţional ” Coriolan Brediceanu”
Ediţia a –V-a
Numele şi prenumele cadrului didactic coordonator :
…………………………………………................................................................................
…………………………………………………………………………………………........
Specialitatea :
................................................................................................................................................
Date contact (telefon / e-mail) :
Telefon : .……………………..............
e-mail :
..................................................
Adresa completă :
Localitate....................................................
cod poştal........................................................
Strada.................................................................,
bl.........., Sc..........., etaj...............ap.......
Sector./ Judeţ..................................................................
Unitatea de învăţământ, localitatea :
………………………………………………........................................................................…………………………………………………………………………………………........
Numele şi prenumele elevului /elevilor participanţi şi date de
contact
1
..............................................................................................................................................................................................................................................................................................
2.
................................................................................................................................................................................................................................................................................................
3. ................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Titlul
lucrarii:
………………………………………………………………………....................................
…………………………………………………………………………………………........
Mijloace necesare în prezentarea
lucrării :
................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Vă rugăm să confirmaţi prezenţa
d-voastră la susţinerea lucrării:
- DA
- NU
Număr
participanţi :
________________________
DATA ACHITĂRII TAXEI DE
PARTICIPARE ŞI SUMA ACHITATĂ:
...........................................................................................................................................
Vă rugăm
să anexaţi fişei
de înscriere şi
copia care face
dovada achitării taxei
de participare.
Fişa de
înscriere
Workshop
Simpozion
„Educaţia copilului, o continuă provocare”
5 aprilie
2012, Lugoj
Colegiul
Naţional ” Coriolan Brediceanu”
Ediţia a –V-a
Numele şi prenumele cadrului didactic :
…………………………………………................................................................................
…………………………………………………………………………………………........
Specialitatea :
................................................................................................................................................
Date contact (telefon / e-mail) :
Telefon : .……………………..............
e-mail :
..................................................
Adresa completă :
Localitate....................................................
cod poştal........................................................
Strada.................................................................,
bl.........., Sc..........., etaj...............ap.......
Sector / Judeţ ........................................................
Unitatea de învăţământ, localitatea :
………………………………………………........................................................................…………………………………………………………………………………………........
Workshopul la care participaţi :
................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Titlul
lucrarii:
………………………………………………………………………....................................
…………………………………………………………………………………………........
Mijloace necesare în prezentarea
lucrării :
................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Vă rugăm să confirmaţi prezenţa
d-voastră la susţinerea lucrării:
- DA
- NU
DATA ACHITĂRII TAXEI DE
PARTICIPARE ŞI SUMA ACHITATĂ:
...........................................................................................................................................
Vă rugăm
să anexaţi fişei
de înscriere şi
copia care face
dovada achitării taxei
de participare.
***********************************************************************
Dragi membri APCE,
Va
multumim pentru promptitudinea cu care ati raspuns solicitarii noastre
si pentru propunerile, sugestiile, invitatiile si materialele trimise cu
aceasta ocazie. Vi le reamintesc
1)
Pentru seminarul/ atelierul de lucru:
"Scoala altfel" - proiectare, metode, obiective, evaluare, cadru legislativ, modalitati de cooperare etc.(propunator Veronica Buciuman). (Multumim doamnelor invatatoare care au trimis deja o parte din materialele lor pe aceasta tema).
"Cunoasterea prin compasiune" - un master class (propunator Carmen Vasile)
"Tipuri de interdependenta pozitiva -
aplicatii practice" - atelier de lucru (propunator Carmen Popa)
Environmental Education
Coping with/Educating a multicultural group (propunator Magda Danciu)
Prin urmare, va propun ca viitoarea noastra intalnire sa se desfasoare SAMBATA, 10 martie 2012, ora 15.00, sala X014, Facultatea de Stiinte Socio-Umane. Bucuria revederii va fi intregita de prezenta unui invitat de onoare special. Vom avea placerea de a-l avea in mijlocul nostru pe dl. profesor CARLTON FITZGERALD, decan asociat al New England College, SUA, care se va afla printre noi la invitatia Departamentului de Stiinte ale Educatiei de a preda la cursurile masterale ale departamentului nostru.
Avand in vedere acest lucru, va propun ca ordinea de zi sa fie structurata in jurul urmatoarelor puncte - urmand ca la o intalnire ulterioara dna. conf. univ. dr. Carmen Popa sa conduca atelierul de lucru "Tipuri de interdependenta pozitiva - aplicatii practice" :
1) Scurta prezentare a lucrarii - Learning from the global voices of our students (Sa invatam din experienta globala a elevilor nostri) - Carlton Fiztgerald Ed.D., NEC, USA
2) Masa rotunda pe tema: Dificultati in implementarea metodelor de munca in grupuri cooperante la clasa
V-as
ruga sa impartasiti din experienta pozitiva sau negativa la clasa in
ceea ce priveste problematica muncii in cooperare; sa pregatiti si sa
adresati invitatului nostru intrebari legate de metodele de munca in
grup, de dificultatile, limitele, problemele de care v-ati lovit in
implementarea metodelor de munca prin cooperare; sa faceti propuneri
etc.
3) Stabilirea tematicii si a datei urmatoarei Scoli de Vara
4) Probleme administrative, diverse etc.
Cu speranta ca aceasta primavara sa vina
cat mai curand
si sa fie cat mai calduroasa, va asteptam nerabdare si bucurie!
Simona Laurian
presedinte
APCE
***********************************************************************
*** Informațiile din acest anunț sunt preluate de pe blogul:
http://cursuristanadevale.blogspot.com/search/label/Anunt%20tema%20curs
31 martie - 01 aprilie 2012 - Curs de perfecționare - EDUCAŢIA ŞI
MASS-MEDIA. TEHNICI DE REALIZARE A FILMELOR DIDACTICE
În perioada 31 martie - 01 aprilie 2012, D.P.P.P.D. va organiza la Complexul Studenţesc Gaudeamus din Stâna de Vale cursul cu tema „EDUCAŢIA ŞI MASS-MEDIA. TEHNICI DE REALIZARE A FILMELOR DIDACTICE”. Cursul
se adresează tuturor studenţilor / cadrelor didactice care frecventează
modulele de formare iniţială şi continuă ale D.P.P.P.D. Oradea şi care
doresc să îşi dezvolte abilităţile de comunicare şi de utilizare a
imaginilor filmate în cadrul procesului instructiv-educativ.
Cursul este
inclus in oferta de formare a Casei Corpului Didactic Bihor pentru anul
şcolar 2011 / 2012 (vezi Oferta C.C.D. Bihor, la paginile 124-125). Acest
lucru înseamnă că participanţii la curs vor primi o Diplomă de
participare de la D.P.P.P.D. Oradea şi o Adeverinţă de la C.C.D. Bihor.
Formator pentru acest curs este d-l PAUL PINTEA – regizor de film şi televiziune.
Urmare a interesului deosebit mamifestat faţă de curs, Departamentul pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Personalului Didactic al Universităţii din Oradea va organiza şi o a doua ediţie a cursului în perioada 28-29 aprilie 2012.
Condiţiile de
înscriere şi participare sunt similare pentru ambele ediţii.
Ca atare, cei interesaţi pot participa la curs, respectând pașii de
înregistrare on-line, respectiv de achitare a taxei de 100 lei / persoană (aceasta acoperă cazarea participanţilor, 4 mese (sâmbătă 31 martie 2012 – prânz şi cina,
respectiv duminică 01 aprilie 2012 – mic dejun şi prânz), transportul
participanţilor cu autocarul pe relaţia Oradea – Stâna de Vale şi retur,
respectiv fondul de premiere.).
Cadrele didactice și studenții care
frecventează cursurile de formare inițiala și continuă organizate de
către Departamentul pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic al Universității din Oradea și care doresc să participe la cele organizate în fiecare an la Stâna de Vale.Aceste cursuri aparțin educației non-formale și își propun să se adreseze acelor studenți / profesori care doresc să își îmbunătățească cunoștintele de specialitate, psihopedagogice și metodice.
Există o mare diversitate de cursuri de formare inițială și continuă în domeniul profesiunii didactice. Din păcate însă, nu toate cadrele didactice reușesc să aibă acces la ele, întrucât, cursurile organizate anual la Stâna de Vale nu sunt cuprinse în toate planurile de învățământ / programele tuturor modulelor de formare în psihopedagogie și metodică. Tocmai de aceea, din anul 2003, a fost creat acest sistem de cursuri specifice educației non-formale, pentru a le da posibilitatea și celor care nu beneficiază de astfel de activități de formare incluse în programele formale să le poată frecventa.
CAMERA 1 (5 locuri - paturi suprapuse):
CAMERA 2 (5 locuri - paturi suprapuse):
CAMERA 3 (5 locuri - paturi suprapuse):
CAMERA 4 (8 locuri - paturi suprapuse):
CAMERA 5 (6 locuri - paturi suprapuse):
CAMERA 6 (5 locuri - paturi suprapuse):
CAMERA 7 (5 locuri - paturi suprapuse):
CAMERA 8 (5 locuri - paturi suprapuse):
CAMERA 9 (8 locuri - paturi suprapuse):
CAMERA 12 (4 locuri):
CAMERA 16 (4 locuri):
Cursurile de formare a personalului didactic incluse în programul „Educaţia pentru calitate
în formarea formatorilor”, pe
diverse teme specifice educaţiei non-formale au fost:
2003 - „Dezvoltarea echipei”
2004 - „Comunicare didactică”
2005 - „Elemente de bază în turismul şcolar”
2006 - „BLS –
acordarea primului ajutor”
2007 - „Didactica expresivităţii” „Alternative în
educaţia plastică”
2008 - „Animatori pentru activităţi de tineret”,
2009 - „Iniţiere
în tehnica şi arta fotografică”
2010 - „Iniţiere în construcţia şi promovarea
imaginii unităţii şcolare si a imaginii personale”
2011 - „Umorul in educatie
prin caricatura”
Termene limită
- 23 ianuarie 2012 - 01 martie 2012 - înscierea participanţilor (înregistrare on-line şi plata taxei de participare);
- 23 martie 2012 - postarea pe blog a Listei finale de participanţi, a repartiţiei la cazare şi a programului manifestării;
- 29 martie 2012 - reconfirmarea participării la curs;
- 31 martie 2012 - 01 aprilie 2012 - desfăşurarea cursului.
Justificare:
Un învăţământ modern, preocupat de calitatea şi eficienţa acţiunilor sale, caută să asigure o diversificare a resurselor de instruire şi educare puse la dispoziţia elevilor. Integrarea raţională a mass-media(televiziune, presă scrisă, multimedia etc.) în activităţile didactice poate asigura o astfel de diversificare, îmbogăţind practica predării, care, nu de puţine ori, se bazează pe verbalizarea excesivă şi pe metodele livreşti. Educarea intelectuală, moral-civică sau estetică a elevilor înregistrează un salt calitativ, căci cunoştinţele dobândite pe această cale completează, concretizează, ilustrează, actualizează cunoştinţele obţinute prin lectura cărţilor. Şcoala se poate folosi de mass-media, îndeosebi de mijloacele audio-vizuale şi de noile tehnologii informaţionale, ca de nişte resurse în cadrul tehnologiei didactice. Datorită lor se schimbă modul în care se realizează interacţiunea dintre profesor şi elevi. Educatorii recurg din ce în ce mai des la astfel de mijloace, ceea ce face ca rolul jucat de comunicarea mediatică în procesul educativ să devină tot mai semnificativ. Generând situaţii de comunicare didactică autentică, diversele tipuri de media antrenează elevii în activităţi apte să pună în mişcare competenţe, pe care, de fapt, dorim să le formăm.
Cursul de faţă îşi propune să răspundă la câteva întrebări:
- Care sunt funcțiile și disfuncțiile mass-media în școală și în afara acesteia?
- Care sunt valențele și efectele educative ale mass-media?
- Cum intervine educația pentru folosirea rațională a mass-media?
Competenţe vizate:
- evidențierea funcțiilor și disfuncțiilor mass-media în școală;
- descrierea valențelor și efectelor educative ale mass-media;
- argumentarea măsurilor pentru folosirea rațională a mass-media.
- Funcţiile mass-media.
- Mass-media în şcoală.
- Filmul didactic.
- Tehnologia informaţională.
- Mass-media şi intervenţiile educative neformale și informale.
- Noi experienţe cognitive;
- Repercusiuni formative la nivelul afectivităţii;
- Pasivism sau activism în receptarea mesajelor;
- Subminarea interesului faţă de şcoală;
- Folosirea rațională a mass-media
***********************************************************************
22 Martie 2012 - Tema:
Demersuri
teoretice şi practice ale evaluării progresului şcolar
Simpozionul
interjudeţean, Ediţia a IX-a
Locaţia:
Casa Corpului Didactic a Judeţului
Bihor
Organizatori: Inspectoratul Şcolar Judeţean
Bihor, Casa Corpului Didactic a Judeţului Bihor
ASOCIAŢIA DE CONSILERE PSIHOLOGICĂ DIN ROMÂNIA
Anunţă
Organizarea cursului
EVALUAREA,
DIAGNOSTICAREA ŞI MANAGEMENTUL FURIEI
Perioada: 24 martie 2012 Locatia: Oradea
Invitati:
Invitati:
·
Howard Kassinove, PhD, ABPP, Director, Institutul de
Studii şi Tratament a Furiei şi
Agresivităţii , Hofstra University, Hempstead, NY, USA 11549
·
Bruno Broll-Barone, M.A., Psiholog clinician, Anger
Management
Cursul ofera: certificare din partea Colegiului
Psihologilor din Romania – 16 credite
Pot participa: psihologi, psihiatri, asistenti sociali, psiho-pedagogi.
Taxa de participare: 250 lei
Data limita pentru inscriere: 19 martie 2012
Persoane de contact:
·
Simona Trip :
spopa@uoradea.ro spopa@uoradea.ro, 0745 – 605.738
·
Carmen Bora: carmen_bora@yahoo.comcarmen_bora@yahoo.com, 0745- 358.478
06.03.2012 - ATELIER DE LUCRU PENTRU MĂMICI ȘI BUNICI - confecționarea mingilor ecologice
Marți, 6
martie 2012, la Grădinița nr. 10 (str. Moscovei nr.15), între orele 12,30 și
13,30 a avut loc ATELIERUL DE LUCRU PENTRU MĂMICI ȘI BUNICI, prilej cu care, părinții grupelor ,,Luminițe” și ,,Steluțe” au confecționat mingi
ecologice pentru copii din cele (mingi) uzate pentru tenis de câmp.
Materialele pe care mămicile și bunicii le-au adus au fost: un ghem de P.N.A. și
trei jurubițe de muline, în culorile preferate de fiecare.
Produsul
muncii va fi folosit pentru joaca copiilor și a celor sociale cu părinții!
Activitatea
a fost un preambul pentru perioada numită generic ,,ȘCOALA ALTFEL”.
Pe toată durata activității,copiii au fost supravegheați de d-na educatoare
Maria-Elvira Vancea.
Conducătoarea activității a fost talentata artistă d-na Eugenia
Drăgoi, educatoarea grupei ,,Steluțelor”
Ne pregătim materialele |
Studiem mingile eclogice model |
Așezăm stratul de bază |
Se împart acele mari de cusut |
Introducem ața în ac |
Facem model |
Ne uităm la produsele obținute |
Ne luăm rămas bun |
Privim alte jucării |
Semnăm în cartea de onoare |
Noi am fost participanții |
***********************************************************************
9. 27.01.2012 - Simpozionul „Oportunități și performanțe în educație; rezultate curente ale cercetărilor la Facultatea de Științe Socio-umane”.
FUNDAŢIA RUHAMA
A vorbit în deschiderea lucrărilor simpozionului: Daniela TÜTÖS Coordonator Departament Dezvoltare Comunitară Fundația RUHAMA |
CASA CORPULUI DIDACTIC BIHOR
A vorbit în deschiderea lucrărilor simpozionului: Florin BUȘTEA Prof. metodist C.C.D. Bihor |
UNIVERSITATEA DIN ORADEA
FACULTATEA DE ŞTIINŢE SOCIO – UMANE
Anunţă organizarea simpozionului - „Oportunități și performanțe în educație: rezultate curente de cercetare la Facultatea de Științe Socio - umane” care va avea loc, vineri 27 ianuarie, între orele 10- 13, la sediul Facultăţii de Ştiinţe Socio - Umane cu următoarele teme:
1. Copiii expuși la violența domestică și atitudinea lor față de
agresivitate – M. Secui, A. Halmajan, A. Decsei-Radu, C. Bora, D. Roman,
M. Danciu (Universitatea din Oradea).
2. Prevenirea agresivității în școala prin creșterea toleranței în rândul elevilor – Simona Trip și Carmen Bora (Universitatea din Oradea).
3. Programul social „Lapte și corn” – demersuri evaluative – Floare Chipea, Iacob Adelina (Universitatea din Oradea).
4. Învățarea prin cooperare – un mod de îmbunătățire a practicilor de predare – Carmen Popa (Universitatea din Oradea).
5. Protecția socială a copiilor cu dizabilități și a familiilor acestora. Studiu de caz la nivelul județului Bihor - Claudia OȘVAT (Universitatea din Oradea).
6. Satisfacția școlară: surse, dimensiuni și efecte – Sergiu Bălțătescu (Universitatea din Oradea).
7. Impactul mediului socio-economic de origine asupra rezultatelor învățării: rezultate ale unor cercetări recente – Adrian Hatos (Universitatea din Oradea).
2. Prevenirea agresivității în școala prin creșterea toleranței în rândul elevilor – Simona Trip și Carmen Bora (Universitatea din Oradea).
3. Programul social „Lapte și corn” – demersuri evaluative – Floare Chipea, Iacob Adelina (Universitatea din Oradea).
4. Învățarea prin cooperare – un mod de îmbunătățire a practicilor de predare – Carmen Popa (Universitatea din Oradea).
5. Protecția socială a copiilor cu dizabilități și a familiilor acestora. Studiu de caz la nivelul județului Bihor - Claudia OȘVAT (Universitatea din Oradea).
6. Satisfacția școlară: surse, dimensiuni și efecte – Sergiu Bălțătescu (Universitatea din Oradea).
7. Impactul mediului socio-economic de origine asupra rezultatelor învățării: rezultate ale unor cercetări recente – Adrian Hatos (Universitatea din Oradea).
A vorbit la închiderea lucrărilor simpozionului: Daniela TÜTÖS Coordonator Departament Dezvoltare Comunitară Fundația RUHAMA |
***********************************************************************
8. 14 - 15.01.2012 - Cursul „Consiliere pentru copii și adolescenți”.
ASOCIAŢIA DE CONSILIERE PSIHOLOGICĂ DIN ROMÂNIA
Anunţă
Organizarea cursului de formare: CONSILIERE PENTRU COPII şi ADOLESCENŢI
Perioada: 14-15 IANUARIE, 2012
Invitati:
-
prof.univ.dr. Ann Vernon, specialist in consiliere si terapie rational
emotiva si comportamentala pentru copii si adolescenti, Institutul
Albert Ellis, NY
- conf.univ. dr. Simona Trip specialist in terapie rational emotiva si comportamentala, Universitatea din Oradea
Locaţia: Oradea
Cursul
ofera: certificare din partea Colegiului Psihologilor din Romania,
Comisia de Psihologie Clinica, Consiliere Psihologica si Psihoterapie
pentru absolventii de psihologie şi psihologii acreditaţi (15 credite).
Pot
participa: licentiati in psihologie, asistenta sociala, psiho-pedagogie
speciala, medicina, studenti (acestia vor primi o diploma de
participare, fara certificare din partea Colegiului Psihologilor).
Taxa de participare: 350 Ron
Nr. de locuri limitat: 40 locuri
Data limita pentru inscriere: 10 ianuarie 2012
Persoane de contact:
• Simona Trip : 0745 – 605.738, spopa@uoradea.ro
• Carmen Bora: 0745- 358.478, carmen_bora@yahoo.com
***********************************************************************
07-08.12.2011 - Psihodramă la Cluj-Napoca
Supervizare în psihodramă cu Bern HICHTENHOFER, la Centrul Diaconic.
Diplom-Pädagoge, Psychodramaleiter; Supervisor (DGSv), Deutschland |
Osterberg-Institut |
Supervision in December 2011 / Provisory
program
Thursday,
1st of December
12.20 Arrival
15.00 - 19.00 Group E (12 hours)
Friday,
2nd of December
09.00 - 13.00 Group E
14.30 - 18.30 Group E
Saturday,
3rd of December
09.00 - 13.00 Group D (8 hours)
14.30 - 18.30 Group D
Sunday,
4th of December
09.00 - 13.00 Group G (12 hours)
14.30 - 18.30 Group G
Monday,
5th of December
09.00 - 13.00 Group G
14.30 - 18.30 Supervisors + delegated supervisors
Tuesday,
6th of December
09.00 - 13.00 Group F (8 hours)
15.00 - 19.00 Group F
Wednesday,
7th of December
09.00 - 13.00 Group
H (12 hours)
14.30
- 19.30 Group H
Thursday,
8th of December
08.00 - 11.00 Group
H
11.30 Going to airport
Psiholog drd. Alin CREŢU, Psychodramaleiter Bern HICHTENHOFER, Psiholog Carmen ILISIE |
***********************************************************************
7. 26.11.2011 - Simpozionul interjudețean „Poveștile terapeutice vin să ne învețe”
LOCUL DESFĂŞURĂRII: PRO CARIERE
ARGUMENT: „Să
permiţi copilului să ajungă la anxietate, depresie, vinovăţie,
ostiliate, lipsa disciplinei ca apoi să îl duci la terapii este tragic. E
mai bine să ajuţi copilul să cunoască ce înseamnă sănătate emoţională
şi să îl înveţi să aplice aceste principii la viaţa personală.” (Knaus)
Povestea terapeutică este o metodă prin care putem transmite copiilor
anumite modele comportamentale şi valori morale şi putem înlătura
anumite comportamente nedorite. Povestea în sine nu îi spune copilului
ce să facă, cum să acţioneze, nici nu îl critică sau etichetează, ci îl
ajută să se identifice cu personajele şi să trăiască alături de ele atât
frământarile cauzate de problema ivită cât şi satisfacţia şi bucuria
dată de găsirea soluţiei. Acţionând oarecum indirect, povestea îl ajută
pe copil să transpună soluţia din poveste în viaţa sa reală.
Scopul poveştilor terapeutice este depăşirea rezistenţelor la schimbare
şi blocarea mecanismelor sale de apărare. Problema copilului fiind pusă
pe seama personajului din poveste, acesta nu va mai simţi nevoia să
nege un adevăr sau să se apere atunci când se simte criticat. Se poate
intra astfel în contact cu inconştientul şi soluţiile care se găsesc în
el.
Prin povestea terapeutică pot fi scoase la iveală emoţii, sentimente,
gânduri ce riscă să rămână ascunse în inconştient: gânduri, frământări,
dorinţe, frici, nelămuriri, invidii, învinuiri, întrebări fără răspuns.
Limbajul emoţional al copilului fiind destul de sărac multă vreme, lui
îi este greu să se exprime, să-şi mărturisească trăirile sau gândurile.
Pentru acest lucru se exprimă adesea prin comportament, mimică, gesturi,
tonul vocii dar şi prin reacţii precum îmbrăţişări, plâns puternic,
strigăte, sau chiar lovirea unei persoane sau aruncarea obiectelor. Prin
poveste, copilul se identifică cu personajele şi reuşeşte mai uşor să
îşi exprime trăirile.
Astfel, prin această metodă se pot ameliora şi chiar trata probleme
psihologice precum: fricile exagerate, timiditatea, dependenţa de
părinţi şi refuzul de a se despărţi de aceştia, accesele de furie,
enurezisul dar şi problemele legate de respectarea rutinelor ca şi:
pregătirea pentru somn, luarea meselor, îmbrăcatul, spălatul mâinilor,
mersul la grădiniţă, efectuarea temelor pentru acasă etc.
Povestea, ca şi tehnică terapeutică are o serie de avantaje printre care se numără următoarele:
· - nu are efecte negative;
· - prezintă probleme specifice vârstei;
· - nu oferă o soluţie de rezolvare a problemei ci îl pune pe ascultător să descopere singur paşi în găsirea soluţiilor;
· - favorizează memorarea soluţiei şi aplicarea ei în viaţa personală;
· - este captivantă;
· - victoria personajului din poveste poate da încredere copilului;
· - depăşeşte rezistenţele la schimbare;
· - oferă ascultătorului posibilitatea de a se distanţa emoţional de situaţia pe care o trăieşte;
· - poate fi spusă atât de psihologi, consilieri cât şi de cadre didactice şi părinţi;
· - favorizează comunicarea dintre copil şi adult.
Nu orice poveste este terapeutică. Pentru a îndeplini această condiţie,
povestea trebuie în primul rând să ajute, să modifice în bine, să
creeze legături între informaţiile desprinse în scopul găsirii celei mai
potrivite soluţii. O poveste terapeutică este cea care se potriveşte
“ca o mănuşă” pe problema ascultătorului; este o poveste în care se
trăieşte intens până în punctul în care se descoperă “cheia” în
rezolvarea problemei. O poveste terapeutică este cea care ne arată că nu
suntem singurii care avem dificultăţi zilnice, frici, nelinişti,
întrebări sau nemulţumiri.Participanţii, în majoritate au fost tineri, iar ca şi gen, exceptând un singur barbat, au fost femei.
***********************************************************************
6. 21-25.11.2011 - Curs pentru voluntari centrat pe îngrijiri paliative acordate pacienților terminali
FII VOLUNTAR!
Curs pentru voluntari centrat pe ingrijiri paliative acordate
pacientilor terminali
Data:
21-25 noiembrie, orele 15-19, pauza 16.50-17.10
Locatia:
Facultatea de Medicina si Farmacie Oradea
Adresabilitate:
studenti, psihologi, indrumatori spirituali, personal ce activeaza in domeniile
medical si al asistentei sociale, apartinatori ai pacientilor, voluntari
Modul
de realizare: educatie nonformala
Inscrieri:
cu CV trimis la educatiepentrusanatate@yahoo.com
Taxa
de curs: 50 RON, platibili la intrare
Zi 1: Rolul voluntarului in ingrijirile
paliative
- Principii de ingrijire paliativa
- Organizare si tipuri de servicii
- Istoric, dezvoltare
- Voluntariatul
- Evaluarea voluntarului
- Lucrul in echipa
- Responsabilitatea voluntarului
- Activitati specifice
Zi 2: Componenta sociala a ingrijirilor
paliative
- Constientizarea populatiei
- Drepturi legale
- Sustinerea familiei
- Rolul asistentei sociale in ingrijirea paliativa
- Asociatii, fundatii
Zi 3: Componenta spirituala a ingrijirilor
paliative
- Valori ale credintei
- Omul-fiinta spirituala
- Relatia trup-suflet
- Nevoi spirituale ale pacientului terminal
- Asistenta spirituala a muribundului
- Sacroterapia
- Conceptia crestina despre moarte
- Doliul
- Eutanasia
Zi 4: Componenta
psihologica a ingrijirilor paliative
1. Comunicarea diagnosticului
2. Conspiratia tacerii
3. Nevoi de suport psihologic
4. Anxietate, depresie, insomnie
5. Alterarea imaginii corporale
6. Reactii la pierdere, doliul
patologic
7. Psihoterapii, psiho-oncologie
8. Grupuri de suport
9. Burnout
Zi 5: Componenta medicala a ingrijirilor
paliative
- Istoria naturala a cancerului
- Plagi
- Fistule
- Stome
- Escare
- Limfedem
- Seringa automata
- Radioterapia paliativa
- Igiena pacientului
- Proceduri oncologice paliative - radioterapia
Organizatii partenere:
Asociatia Educatie
pentru Sanatate EDUSAN
Facultatea de
Medicina si Farmacie Oradea
Fundatia Hospice
Emanuel
Hospice Casa
Sperantei Brasov
Cabinet individual
de psihologie Oros Florentina
Cabinet individual
de psihologie Bara Daniela
Asociatia Caritas
Eparhial
Fundatia Diakonia
Alianta Familiilor
din Romania
Habitat pentru
Umanitate
Rotary International
Radio Maria
Radio National
Asociatia Educatie
pentru Sanatate (EDUSAN) s-a implicat in ultimul an in programe de educatie
non-formala a adolescentilor si adultilor, completand fericit curricula de
pregatire a personalului medical. Dupa pregatirea personalului sanitar mediu si
superior, a venit randul celor care isi doresc sa desfasoare activitati de
voluntariat in domeniul ingrijirii pacientilor incurabili. Ei pot participa la
cursul mentionat indiferent de nivelul de educatie sanitara si pot deveni
parteneri de baza in echipa de ingrijiri paliative.
Cursul este structurat modular pentru a acoperi domeniile
ingrijirii holistice a pacientului. O sesiune separata este dedicata
importantei voluntariatului. Subiectele vor fi prezentate succint, iar
aspectele teoretice si practice vor fi ilustrate cu exemplificari din
bogata
experienta a lectorilor. O categorie larga de participanti sunt vizati
pentru a
participa la curs: studenti, psihologi, indrumatori spirituali, personal
ce
activeaza in domeniile medical si al asistentei sociale, apartinatori ai
pacientilor, voluntari.
Prin organizarea in colaborare cu Facultatea de Medicina si
Farmacie Oradea, precum si cu restul organizatiilor partenere, se asigura
calitatea actului educational, premisele continuarii formarii in domeniu si
posibilitatea de a pune in practica cele insusite activand ca voluntar in
cadrul organizat.
Va asteptam cu drag pentru a darui
o farama de suflet. Fii voluntar!
***********************************************************************
5. 05.11.2011 - Curs de TERAPIE COGNITIV-COMPORTAMENTALĂ PENTRU ANXIETATE GENERALIZATĂ
Asociaţia de
Consiliere Psihologică din România a organizat azi 05.11.2011, pe
parcursul a 10 ore, la Facultatea de Psihologie din cadrul Universităţii
Oradea cursul de TERAPIE COGNITIV- COMPORTAMENTALĂ PENTRU ANXIETATE GENERALIZATĂ.
Trainer a fost prof. univ. dr. Thomas BORKOVEC din S.U.A.
Tematica prezentată a fost:
1. Cadrul conceptual
a. Evaluarea şi diagnoza anxietăţii generalizate;
b. Descrierea
tehnicilor de intervenţie în anxietatea generalizată; susţinerea
empirică a eficienţei acestora în diminuarea îngrijorării şi
anxietăţii generalizate;
c. Principii comportamentale ale intervenţiei;
d. Motivarea clientului pentru schimbare;
2. Intervenţia cognitiv-comportamentală
a. Tehnici de auto-monitorizare a simptomelor;
b. Tehnici de relaxare, argument pentru folosirea lor în protocolul terapeutic;
c. Tehnici de expunere – in vivo şi in vitro;
d. Tehnici cognitive de intervenţie.
Psihoterapeuţii participanţi au fost foarte interesaţi de cele
prezentate, punând numeroase întrebări şi primind tot atâtea răspunsuri.
***********************************************************************
4.
28-29.09.2011 - Conferinţa „Depistarea precoce, evaluarea şi
diagnosticarea tulburărilor de dezvoltare din spectrul autist ” - Hotel
Ramada
- Invitat special a fost Prof.
Dr. Herbert Roeyers,
de la Universitatea din Ghent, Belgia. Profesor în
psihologie clinică - domeniul tulburărilor de dezvoltare. Tema
prezentării a fost axată pe diagnoza timpurie a tulburărilor de
dezvoltare din spectrul autist.
***********************************************************************
3. Nouă ediţie a Şcolii
de vară - Învăţarea prin cooperare
Curs de avansaţi (4-8 iulie 2011).
Tema: Modalităţi de creare a unor lecţii şi unităţi de învăţare captivante (Modelul UbD)
Curs de bază (11-15 iulie 2011).
Tema: ABC-ul cooperarii
Formator: CARLTON J. FITZGERALD, Ed.D. Associate Dean of Education for New England College, New Hampshire, USA
***********************************************************************
2. 18-20.06.2011 - Managementul voluntarilor în context Tineret în Acțiune, Oradea
Daca sunteti:
• coordonatori de voluntari;
• coordonatori de proiecte in care sunt implicati voluntari;
• lucratori de tineret;
• membrii O.N.G.;
• membri ai unor grupuri informale de tineri;
• reprezentanti ai institutiilor publice implicate nemijlocit in lucrul cu tinerii;
Modulul de formare este desfasurat cu sprijinul Centrului Scolar pentru Educatie Incluziva Nr. 1 Oradea.
• coordonatori de voluntari;
• coordonatori de proiecte in care sunt implicati voluntari;
• lucratori de tineret;
• membrii O.N.G.;
• membri ai unor grupuri informale de tineri;
• reprezentanti ai institutiilor publice implicate nemijlocit in lucrul cu tinerii;
Modulul de formare este desfasurat cu sprijinul Centrului Scolar pentru Educatie Incluziva Nr. 1 Oradea.
Programul
Tineret in Actiune este gestionat in Romania de catre Agentia Nationala
pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii
Profesionale (ANPCDEFP)
***********************************************************************
1. Simpozionul Internaţional
„ Educaţie pentru nondiscriminarea copiilor cu CES”
Simpozionul constituie activitate în cadrul
Festivalului Internaţional „Copil ca tine sunt şi eu!”-ediţia aVII-a, mai 2011, Simeria
Aflat în Calendarul Activităţilor Educative al MECTS
Nr.28962 din 18.02.2011, Secţiunea cultural-artistic, la pozitia 53
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu