| 
 | |||||||||||
| 
  
Toate
 activitățile organizate au avut ca obiectiv dezvoltarea gândirii 
critice a elevilor, a inteligenței emoționale, precum și competențele de
 exprimare în limba germană în contexte/ situații diverse, socializarea,
 munca în echipă și cooperarea. Acestea au avut loc atât în incinta 
școlii cât și în diverse locuri din oraș. 
  
Tema proiectului a fost „Die fünf Sinne - Cele cinci simțuri", fiecăruia dintre ele corespunzându-i câte o zi a săptămânii. 
  
Elevii
 au fost provocați să ia parte la activități care le-au „trezit", 
activat simțurile: pregătirea aluatului de turtă dulce, coacerea și 
consumarea produsului finit, au creat multă bună dispoziție și au 
demonstrat abilitățile celor implicați, la fel ca și realizarea unei 
salate de fructe; degustarea pe nevăzute, fiind legați la ochi cu o 
eșarfă,  a presupus identificarea alimentelor cu ajutorul mirosului, 
gustului și simțului tactil; au urmat două ateliere în cadrul cărora a 
fost important simțul auditiv; în cadrul primului dintre acestea, cel de
 meloterapiei, cu ajutorul diferitelor instrumente muzicale specifice 
oferite de psihologii Crina și Alin Crețu, copiii au fost încurajați să 
le încerce pentru a-și da seama ce sunete produc, apoi au urmat exemplul
 celor doi coordonatori fiind ei, pe rând, dirijorii „orchestrei" 
formate ad hoc; al doilea atelier a fost coordonat de profesorul Gebe 
Béla, care împreună cu participanții a interpretat diferite cântece. 
  
Activitățile
 care au avut loc în afara școlii au constat în: vizitarea tipografiei 
„Imprimeria de Vest" pentru a urmări etapelor de lucru în realizarea 
unei cărți; cunoașterea parcului din jurul Cetății Oradea și vizitarea 
muzeului acesteia; copiilor li s-a cerut să recunoască un copac cu ochii
 legați, folosind doar simțul tactil; după jocurile de recreere în parc 
au fost vizitate expoziţiile:  „Zestrea Minerală a Maramureşului" (61 de
 eşantioane minerale din minele din jurul oraşului Baia Mare), „Regina 
Maria, un veac de inspiraţie" (cărţi rare, cărţi poştale, fotografii, 
vestimentaţie şi accesorii de design, piese ţărăneşti sec. XIX -XX) și 
„Decenii de indiferenţă. Cetatea Oradea din pragul colapsului la măreţia
 de odinioară" (etapele reabilitării Palatului Princiar); explorarea 
Grădinii Zoologice din Oradea unde elevii și-au identificat animalul 
preferat și l-au descris cu ajutorul informațiilor obținute de pe 
tăblițele informative; cunoștințele reactualizate au fost valorificate 
prin  completarea unui chestionar - joc;
  
Pe tot parcursul programului, copiii au învățat numeroase cântece și jocuri în limba germană. 
  
Participanții
 au avut posibilitatea să aplice în contexte noi și să-și fixeze 
cunoștințele dobândite în cursul anului școlar, într-un cadru relaxant, 
plăcut.
  
 
Copiii
 au confecționat un Lapbook în care au desenat respectiv și-au notat, 
cunoștințele dobândite despre organele de simț și rolul acestora.
  
 
Această
 săptămână bogată în evenimente a luat repede sfârșit. Ca urmare a 
acestei prime experiențe putem spune că nu ne vom opri, urmând a le 
oferi elevilor noștri și alte activități interesante de petrecere a 
timpul liber în mod activ și creativ, susțin psihologii Crina și Alin 
Crețu. 
 
 
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Tocmai s-au încheiat cursurile primei ediții a Școlii de vară „Sommerschule”.
 | |||||||||||
Sursa: https://www.ovidan.ro/?p=articles.details.17986
Gallery | Tocmai s-au încheiat cursurile primei ediții a Școlii de vară „Sommerschule”
|   |   |   | 
|   |   |   | 
|   |   |   | 
|   |   |   | 
|   |   |   | 
|   |   |   | 
|   |   |   | 
|   |   |   | 
|   |  | 
https://www.ovidan.ro/?p=gallery.6.6356.view





 
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu