luni, 20 martie 2017

Terapiile prin mediere artistică - pod între abilitate și dizabilitate. Utilizarea muzicii, dansului și artelor plastice în dezvoltarea personalității și recuperarea elevilor cu cerințe educative speciale


Perioada și locația: 4-8 Aprilie 2017, Oradea
 
Grupul țință vizat: prof. psihopedagogi, profesori de psihopedagogie specială, prof. educatori, prof. pentru învățământul școlar și preșcolar, profesori de muzică, profesori de sprijin, logopezi, consilieri școlari, etc.
 
Taxa de curs: 100 Ron.
Nu se percep taxe de participare pentru cadrele didactice ale CSEI Nr. 1 Oradea și pentru membrii Asociației CES

Formatori: prof. psihopedagog Teodora Pantazi, prof. psihopedagog Ilisie Carmen, prof. psihopedagog Lavinia Gorgan, prof. psihopedagog Ramona Kiss

Înscriere: Trimiterea fisei de inscriere atașate la adresa senassociation.training@gmail. com pana vineri, 31 martie 2017;
Găsiți mai multe detalii în attachment. Informații și detalii suplimentare: 0766790055 (Teodora Pantazi)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cursul este inclus în oferta CCD Bihor 2016-2017, ca neacreditat cu o durată de 20 ore, se va derula bilingv Română - Engleză (datorită participării unor cursanți internaționali prin programul Erasmus+, KA1 ) și va avea o largă aplicabilitate practică.

Rezumat curs:
„Arta este întâlnirea pe pământ  a lumii interioare cu lumea exterioară.” Elinor Ullman
Cât de dispuși sunt oamenii în general să comunice direct celor din jur adevăratele gânduri și trăiri pe care le au? Care sunt modalitățile prin care persoanele pot să  exprime emoții și stări  sufletești sau să „povestească” situații de viață trăite sau imaginate altfel decât prin cuvinte? De ce ar alege calea unor „manifestări artistice”, arta fiind considerată apanajul celor înzestrați?  Și, nu în ultimul rând, de ce ar face asta?  sunt întrebări la care se doreşte identificarea răspunsului în cadrul cursului.
Poate pentru că nu există o  modalitate de expresie  mai complexă  decât arta, sub diversele ei moduri de manifestare? Puterea gândirii profunde, a exprimării autentice pe parcursul experiențelor mediate artistic clarifică experiențe inexprimabile prin cuvinte.  Obiectul, actul realizat devine necondiționat bun, născut din propriile încercări, investiție a propriei  ființe, prin care persoana ajunge să se cunoască și în cele din urmă să se recunoască, poate să se privească  și chiar să se potrivească  cu cel de alături.
Dacă curiozitatea și  spontaneitatea sunt principalele „chei” cu care se poate intra la curs,  atunci empatia și creativitatea sunt calități care vor crea punți de legătură între membrii grupului, aceștia fiind provocați să „construiască” împreună  evenimente artistice prin sunete și ritm, prin joc, mișcare și culoare.  Participanții vor avea ocazia să experimenteze  direct  tehnici specifice mijloacelor de expresie artistică, pe care să le utilizeze ulterior cu diferite grupuri de copii punând  în valoare întregul potenţial  al acestora  prin implicarea  în activități atractive și  accesibile.

Bibliografie:
Bonchiș, Elena, 2010, Desenul și dezvoltarea cognitivă a copilului, Editura Universității din Oradea, Oradea
Bonchiş, Elena , 2003, Psihologia desenului copilului,  Editura Universităţii din Oradea, Oradea
Drugaș,I., Bârle, D.,(coord.), Educăm și vindecăm prin… povești, Editura Universității din Oradea, Oradea
Institutul Zevenbergen, 2008, Workshop: Kadans/The 5 rythms- Primitive Expression, Suport de curs
Laban, R., 1998, Masery of Movement.The 5th edition Northcote House Editure, London
Mușu, I., Taflan, A., 1997, Terapie educațională integrată, Editura PRO HUMANITATE, București
Pantazi, Teodora,(coord) 2010, Strategii didactice moderne de recuperare a elevilor cu cerinţe educative speciale. Ediţia a II-a revizuită şi adăugită, Editura Universității din Oradea, Oradea
Preda, Vasile, 2006, Terapii prin mediere artistică, Presa Universitară Clujeană, Cluj-Napoca


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu