Perioada și locația: 4-8
Aprilie 2017, Oradea
Grupul țință vizat: prof. psihopedagogi, profesori de
psihopedagogie specială, prof. educatori, prof. pentru învățământul școlar și
preșcolar, profesori de muzică, profesori de sprijin, logopezi, consilieri
școlari, etc.
Taxa de curs: 100 Ron.
Nu se percep taxe de participare pentru
cadrele didactice ale CSEI Nr. 1 Oradea și pentru membrii Asociației CES
Formatori: prof. psihopedagog Teodora Pantazi, prof. psihopedagog Ilisie Carmen, prof. psihopedagog Lavinia Gorgan, prof. psihopedagog Ramona Kiss
Înscriere: Trimiterea fisei de inscriere atașate
la adresa senassociation.training@gmail. com pana vineri, 31 martie 2017;
Găsiți mai multe detalii în attachment. Informații și detalii
suplimentare: 0766790055
(Teodora Pantazi)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cursul este
inclus în oferta CCD Bihor 2016-2017, ca neacreditat cu o durată de 20
ore, se va derula bilingv Română - Engleză (datorită participării unor cursanți
internaționali prin programul Erasmus+, KA1 ) și va avea o largă aplicabilitate
practică.
Rezumat curs:
„Arta este întâlnirea pe pământ a lumii interioare cu lumea exterioară.”
Elinor Ullman
Cât de dispuși sunt oamenii în general să comunice direct celor din
jur adevăratele gânduri și trăiri pe care
le au? Care sunt modalitățile prin care
persoanele pot să exprime emoții și stări sufletești sau să „povestească” situații de viață trăite sau
imaginate altfel decât prin cuvinte? De ce ar alege calea unor „manifestări
artistice”, arta fiind considerată apanajul celor înzestrați? Și, nu în ultimul rând, de ce ar face asta? sunt întrebări la
care se doreşte identificarea răspunsului în cadrul cursului.
Poate pentru că nu există o
modalitate de expresie mai
complexă decât arta, sub diversele ei
moduri de manifestare? Puterea gândirii profunde, a exprimării autentice pe
parcursul experiențelor mediate
artistic clarifică experiențe inexprimabile
prin cuvinte. Obiectul, actul realizat
devine necondiționat bun, născut
din propriile încercări, investiție a propriei ființe, prin care persoana ajunge să se cunoască și în cele
din urmă să se recunoască, poate să se privească și chiar să se
potrivească cu cel de alături.
Dacă curiozitatea și spontaneitatea
sunt principalele „chei” cu care se poate intra la curs, atunci empatia și creativitatea sunt calități care vor crea punți de legătură între membrii grupului,
aceștia fiind provocați să
„construiască” împreună evenimente
artistice prin sunete și ritm, prin joc, mișcare și culoare. Participanții vor avea ocazia să experimenteze direct
tehnici specifice mijloacelor de expresie artistică, pe care să le
utilizeze ulterior cu diferite grupuri de copii punând în valoare întregul potenţial al acestora
prin implicarea în activități atractive și
accesibile.
Bibliografie:
Bonchiș, Elena, 2010, Desenul
și dezvoltarea
cognitivă a copilului, Editura
Universității din Oradea,
Oradea
Bonchiş, Elena , 2003, Psihologia desenului copilului, Editura Universităţii din Oradea, Oradea
Drugaș,I., Bârle,
D.,(coord.), Educăm și vindecăm prin…
povești, Editura Universității din Oradea, Oradea
Institutul Zevenbergen, 2008, Workshop:
Kadans/The 5 rythms- Primitive Expression, Suport de curs
Laban, R., 1998, Masery of
Movement.The 5th edition Northcote House Editure, London
Mușu,
I., Taflan, A., 1997, Terapie educațională integrată, Editura
PRO HUMANITATE, București
Pantazi, Teodora,(coord) 2010, Strategii
didactice moderne de recuperare a elevilor cu cerinţe educative speciale.
Ediţia a II-a revizuită şi adăugită, Editura Universității din Oradea,
Oradea
Preda, Vasile, 2006, Terapii prin mediere artistică, Presa
Universitară Clujeană, Cluj-Napoca
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu