vineri, 2 martie 2012

Ceata lui Pițigoi - La revedere, tabără dragă! (Articol în ziarul „Crișana”, din 10.08.2011) și proiectul „Marriage Week - 2011 (Articol în ziarul „Crișana”, din 03.11.2011) respectiv 2012” - Formator Psiholog Alin CREȚU



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Grupul de autocunoaştere şi dezvoltare personală prin PSIHODRAMĂ, în Oradea, se va reuni joi 17.05.2012, începând cu orele 17:00 (Modulul 7).


Pentru informații suplimentare și înscrieri, nu ezitați sa mă contactați.

Psihodramatician Alin CREŢU

e-mail: alincretupsi@yahoo.com


==========================================================================


Proiectul Marriage Week / Săptămâna Căsătoriei

Cină festivă la restaurantul „Oradea”


Vineri, 10.02.2012, 18:00 - 21:00, Marriage Week,





Participanți: Familie longevivă, care transmite experiență și sfaturi pentru o familie tânără

Familie longevivă: Anna și Viorel DECSEI

Familie tânără: Crina și Leonard CALOTĂ



Coordonator proiect: ing. Miorița SĂTEANU

Coodonator asistent: prof. psiholog Alin CRETU



Familie longevivă: Anna și Viorel DECSEI, are o experiență comună de 52 de ani. Sunt oameni de viață, cu trei copii și cinci nepoți. Au trecut întotdeauna împreună prin evenimente, indiferent de natura acestora. S-au consultat permanent, când era de luat o decizie. Respectul reciproc este ușor vizibil. Remarcabil printre altele la domnul Viorel DECSEI, este una dintre afirmații: ”sărut pământul pe unde a călcat soția mea.“

Familie tânără: Crina și Leonard CALOTĂ, este întemeiată de un an. Au planuri mari, sunt inteligenți și creativi și dincolo de orice, se iubesc foarte mult.







Fiecare dintre familii a facut un desen pentru cealaltă.


Ambelor familii le-au fost oferite desene făcute în cadrul proiectului, de către copii de la Grădinița Nr. 10, Oradea, coordonați de educatoarea Eugenia DRĂGOI.

Timpul petrecut împreună a fost benefic, dar a trecut prea repede. La plecare, FAMILIILE și-au promis să se revadă curând, pentru a se cunoaște și mai bine.


A consemnat Alin CREȚU

...........................................................................................................................................


Proiect civic si educational


UNIUNEA FEMEILOR BIHOR ORADEA

Str. Iuliu Maniu nr. 64

Adresa pentru corespondenta:

410410 ORADEA

Str. Predeal nr. 4 AN 12 qap.14

Telefon 0359 426134, 0770140956

E-mail :unfemei @yahoo.com

Nr. 105 / 11 august 2011

Campania Nationala “Saptamana casatoriei “ care a avut loc in Oradea in primul semestrul al anului 2011, in perioada 7- 14 februarie s-a derulat de catre Uniunea Femeilor bihror Oradea, in colabotare cu Primaria Municipiului Oradea, Inspectoratul Scolar al Judetului Bihor, Insepectoratul de Politie al Judetului Bihor , Biblioteca Judeteana “Gheorghe Sincai”, Facultatea de Stiinte Socio – Umane, Episcopia Greco- Catolica, ASCO, Asociatia “AGAPE “si Asociatia Studentilor - AIESEC

Coodonatorul Campaniei National “Saptamana casatoriei” domnul Szekely Hategan Corneliu a solicitat implicarea tuturor partenerilor din Oradea, pentru elaborarea unui nou plan de actiune pentru campania ce va avea loc in anul 2012 tot in perioada 7- 14 februarie.

In acest scop a fost neccesar constituirea unui grup de initiativa care sa lucreze concertat pentru intocmirea activitatilor si mai ales pentru implicarea in realizarea propunerilor prevazute pentru derularea campanie din anul 2012


In zilele saptamanii trecute ( 8-12 august 2011) s-a constituit grupul de lucru si s-au conturat cateva actiuni comune care vor fi cuprinse in planul campaniei pe anul 2012


Din grupul de lucru fac parte : preot Emil Ember, pastor reformat Vincze Judit, Cobe Simona-responsabil “Alianta Familiilor”, Catona Tiberiu –director Comunitatea “Iubirea Divina” , Alin Cretu – psiholog, prof. Ionescu Valeria- Asociatia”Agape” , prof.Ionescu Dan- fondator “Asociatia “Agape”, Vura Ottilia- coodonator Fundatia “Lampas” pastor Sami Petroi comunitatea crestina Baptista, psiholog Denes Melinda- Uniunea Femeilor, psiholog Cretu Simon , Szilagy Ibolya, Asociatia Pensionarilor Maghiari din Partium, bibliotecar metodist Biblioteca Judeteana "Gheorghe Sincai" Pantea Delia si Miorita Sateanu – Uniunea Femeilor Bihor Oradea, jurnalist Crina Dobocan


Mentionez ca initiatorul Campaniei “Saptamana casatoriei- Marriage Week” este dl. Richard Kane, fondatorul “Marriage Week” la nivel mondial si presedinte la organizatia” Marriage Week” International .


Proiectul a demarat in anul 1997 in Marea Britanie, dar multe tari din Europa si din lume au aderat si preluat acest proiect pe care il realizeaza cu multe speranta in imbunatatirea calitatii relatiei in cuplu, in incurajarea cuplurilor care se pregatesc sa se casatoreasca si in reducerea practicarii vietii in concubinaj.


Campania “Saptamana casatoriei” are ca scop constientizarea cetatenilor, de diverse varste, asupra conduitei moral – civice, in conditiile dorintei de a-si intemeia o familie, legislatia actuala privind intemeiarea familie, serviciile oferite de stat - familiilor, dar mai ales consecintele negative ale familiilor dezorganizate, asupra copiilor si violenta intra familiala, frecventa in familiile care practica viata in concubinaj.


Campania “Saptamana casatoriei” doreste sa fie o actiune comuna, cu impact in comunitate , si efecte pe termen lung.


Intalnirile se vor realiza lunar , urmatoarea intalnire, a grupului de lucru ,va vea loc in data de 26 Septembrie 2011, cand se va finaliza Programul campaniei din 7-14 februarie 2012


Miorita Săteanu – Președinte

......................................................................................................................................................

Întâlnire de lucru - proiectul „Săptămâna Căsătoriei”




Ieri, 18.10.201, la sediul UFB a avut loc o noua intâlnire de lucru a grupului de initiaţivă care se implică in proiectul Săptămânii Căsătoriei (Marriage Week - 07-14.02.2012).


La intâlnire au participat: Preşedinta Uniunii Femeilor Bihor – inginer Mioriţa SĂTEANU, preot Corneliu EMBER, psihologul drd. Alin CREŢU şi bibliotecar Delia PANTEA. Se incearcă completarea agendei evenimentului pe cât mai multe planuri, şi integrarea în programul naţional.




Rezultatele discuţiei vor fi prezentate de către filiala Bihor a proiectului, la Cluj-Napoca, în 29.10.2011 la Atelierul National Săptămâna Căsătoriei.

............................................................................................................................................

Marriage Week România - filiala Bihor


„Dacă eşti suficient de norocos să ai o căsnicie, atunci trebuie să ai grijă de ea"


Richard Kane

fondator al Marriage Week International

Ieri, 29 septembrie 2011, la Oradea a avut loc şedinţa Grupului de coordonare judeţean al Marriage Week filiala Bihor condus de d-na Mioriţa SĂTEANU, în prezenţa coordonatorului naţional, dl. Corneliu SZEKELY HAŢEGAN. Au fost discutate: activităţile desfăşurate în anul 2011 şi strategia organizaţiei din judeţul nostru pentru perioada care urmează. Membrii participanţi au fost: Psiholog Alin CREŢU (Terapeut de cuplu, familie, copii), Otilia VURA (din partea parohiei reformate), Tiberiu KATONA (Asociaţia Pro Democraţia).


Dar ce este Săptămâna Căsătoriei ?


- o celebrare anuală în perioada 7-14 Februarie care constă în evenimente şi acţiuni pentru familii;

- o sărbătoare internaţională dedicată căsătoriei;

- o săptămână în care fiecare familie are oportunitatea de a-şi celebra, îmbunătăţi şi îmbogăţi mariajul;

- o săptămână care are ca scop promovarea căsătoriei, întărirea căsniciei şi susţinerea valorilor familiei în societate şi în lume;


Istoricul şi viziunea


„Ce-ar fi dacă toţi s-ar îngriji familie la fel de mult cât o fac pentru decorarea casei?" a fost întrebarea care a născut în inima lui Richard Kane viziunea unei săptămâni speciale pentru cei căsătoriţi. În 1997, la iniţiativa lui şi a soţiei sale, Maria, s-a celebrat în Marea Britanie Săptămâna Căsătoriei, în premieră mondială, sub denumirea de Marriage Week. În ultimii ani evenimentul s-a extins cu repeziciune, în prezent sărbătorindu-se anual în ţări ca Germania, Elveţia, Cehia, Ungaria, S.U.A. şi Australia.


Din 2011 şi în România


Grupul de iniţiativă al evenimentului, format din reprezentanţi ai diverselor organizaţii, instituţii, biserici şi firme din diferite oraşe ale ţării a demarat celebrarea Săptămâna Căsătoriei şi în România. În prezent se pregătesc manifestări şi acţiuni pentru perioada 7-14 Februarie în tot mai multe localităţi. Se urmăreşte ca, prin lanţuri locale de evenimente, Săptămâna Căsătoriei să devină o mişcare naţională de celebrare şi susţinere a familie, o sărbătoare publică cu o largă răspândire în toate segmentele societăţii româneşti.


Săptămâna Căsătoriei, practic...



În perioada 7-14 Februarie oportunităţile de celebrare şi de promovare a căsniciei sănătoase şi durabile pot îmbrăca o gamă foarte variată de forme şi conţinuturi.


Fie că sunteţi persoană fizică, fie că faceţi parte dintr-o organizaţie, firmă, instituţie a statului sau biserică, între 7-14 Februarie puteţi organiza, găzdui ori susţine evenimente sau acţiuni pentru cei căsătoriţi. Ele vor fi mediatizate şi făcute publice invitând astfel familiile să participe la evenimente sau să afle mai multe despre valoarea căsniciei lor.


Ce faci tu pentru căsnicia ta sau a celor din jurul tău?




Puneţi în practică o idee originală sau inspiraţi-vă din idei implementate deja în alte ţări:


- seminarii şi conferinţe pe tema căsătoriei;

- cină romantică;

- expoziţii de artă şi lansări de carte pe tema familiei;

- slujbe religioase şi programe speciale dedicate căsătoriei;

- reînnoirea jurămintelor de la cununie într-un cadru festiv;

- premierea cuplurilor cu 25 şi 50 de ani de căsnicie;

- cursuri de pregătire pentru căsătorie;

- evenimente legate de organizarea nunţii şi de pregătirea pentru nuntă;

- seri de film;

- acţiuni comerciale, promoţii şi oferte speciale;

- întâlniri între familii, la o cafea, cu discuţii despre viaţa de căsnicie;

- weekend-uri pentru familii;

- dezbateri pentru adolescenţi pe tema „cum să te pregăteşti pentru o căsătorie reuşită?

- concerte, spectacole şi concursuri de cântece pe tema căsătoriei;

- articole de presă, interviuri, reportaje, emisiuni radio şi TV pe tema căsătoriei, talk-show-uri cu familii care au o căsnicie de succes, etc.;

- concursuri media pe tema căsătoriei;

- conferinţe de presă;

De ce să te implici?




În vremurile în care trăim, căsătoria este tot mai expusă presiunilor, devalorizării şi destrămării. În medie în lume un mariaj din trei eşuează. Şi totuşi...

- în general, persoanele căsătorite au o stare de sănătate mai bună şi o durată de viaţă mai lungă;

- căsnicia sănătoasă, dragostea şi unitatea familiei aduc cu ele siguranţă emoţională, un viitor stabil şi copii maturi în decizii;

- calitatea relaţiiilor din cadrul familiei are impact asupra tuturor membrilor săi, asupra vieţii profesionale, bisericii şi societăţii


Cum poţi să te implici?

Oriunde te-ai afla poţi promova Săptămâna Căsătoriei:

- Spune altora despre Săptămâna Căsătoriei şi motivează-i să organizeze un eveniment în localitatea lor în perioada 7-14 Februarie;

- Devino partener al Săptămânii Căsătoriei şi începe să organizezi sau să găzduieşti evenimente sau acţiuni pentru cuplurile căsătorite

- Susţine proiectul Săptămâna Căsătoriei dăruind timp şi talent (implicându-te în echipa de lucru Marriage Week România din localitatea ta) sau dăruind finanţe,


Psiholog drd. Alin CREŢU


Biblioteca Judeteana face parte din grupul de initiativa al evenimentului, in anul 2011 in februarie a fost gazda si colaborator a unor evenimente din prima editie din Bihor a Săptămânii Căsătoriei.(n.r.)

...........................................................................................................................................

29.10.2011 - Atelierul Național Săptămâna Căsătoriei - Cluj - Napoca






Sâmbătă, 29 octombrie, a fost data Atelierului Național de pregătire a Echipei Săptămâna Căsătoriei din România, găzduit la Cluj. Reuniți din diferite colțuri ale țării pentru a face un bilanț ultim a ceea ce a fost 7-14 februarie 2011, pentru a învăța din experiențele altora, pentru a pune la cale Săptămâna Căsătoriei 2012... un grup bine închegat de oameni interesați sau mai degrabă pasionați de tema căsătoriei, de a pune în evidență valoarea ei a lucrat și s-a recreat pentru a fi cât mai eficient în ceea ce face privind acest proiect.


Prezentarea introductivă a proiectului Săptămâna Căsătoriei i-a avut în prim plan pe Richard Kane, fondatorul englez al acestui proiect și pe un reprezentant german al Săptămânii Căsătoriei, Rolf Dieter Braun. După care a urmat prezentarea realizărilor la nivel național pentru prima ediție a Săptămânii Căsătoriei în România, 7-14 februarie 2011. Și apoi rapoartele regionale din 2011. Totul a fost expresia unui miracol frumos: în timp scurt cu oameni puțini, pentru prima dată s-a făcut ceva de calitate, care se poate multiplica în edițiile următoare.


Pare surprinzător și un detaliu care nu merită neglijat: a învăța din greșelile din trecut, a fost obiectul ultimei prezentări a reprezentantului german. Și fiecare dintre vorbitorii următori a pus accentul pe: „da, lucrurile se pot îmbunătăți!”. De ce să faci multe cu bani mulți doar în orașul tău, când poți face mai puține și cu banii rămași să mergi în localitatea vecină și să promovezi acest proiect și acolo?!

 
De remarcat a fost și intervenția succesivă a membrilor echipei orădene, care pare a fi sursa de putere și de inspirație la o adică pentru întreaga echipă națională. Au fost prezentate puncte de vedere organizatorice variate sau perspectivele bibliotecarului sau inițiativele psihologului – terapeut de cuplu și familie.


Iar un moment deosebit a fost asigurat de câteva cântece interpretate de o voce, expresie a tinerei generații angajate în lupta pentru valoarea căsătoriei.

Organizarea a fost impecabilă și aceasta este o cale pentru a mulțumi pentru efortul depus. și a venit și vremea schimbărilor. Echipa națională își reînnoiește componența și conducerea, iar pentru Oradea este semnificativ să amintim mai ales includerea doamnei Miorița Săteanu printre cei noi. Urăm celor noi multă putere de muncă pentru a face treabă și mai bună în 2012 și vechii conduceri îi asigurăm recunoștința noastră, mai ales pentru că ne-a garantat sprijinul în continuare.





Toți participanții suntem conștienți, valorizăm motto-ul „familia și căsătoria sunt factori determinanți ai stării de bine în societate”, amplu argumentat de studii de specialitate expuse de Rolf Dieter Braun. Și fiindcă noi credem în căsătorie, în familia sănătoasă fundamentată pe legătura recunoscută civil și religios dintre un bărbat și o femeie, ne angajăm o dată în plus pentru a fi promotorii valorilor tradiționale, care stau la baza societății.


***********************************************************************

Scientific American Mind Romania, impreuna cu Centrul de Resurse si Teste Psihologice, scoate la concurs 2 posturi de psiholog - cercetator stiintific pentru „Consciousness Quotient Institute - Romania”.

Candidatul ideal pentru joburile full-time si part-time trebuie:
- sa fie psiholog
- sa aiba o buna cunoastere a procedurilor de cercetare psihologica, in special o buna cunoastere in zona psihodiagnosticului si a analizei statistice a datelor.

Sunt obligatorii:
- cunoasterea limbii engleze
- cunoasterea regulilor de publicare ale Asociatiei Psihologilor Americani, rezultatele cercetarilor urmand a fi publicate in reviste de specialitate de limba engleza.

Job-ul consta in realizarea de cercetari aplicative privind Coeficientul de constientizare, finalizate prin publicarea acestora in reviste stiintifice de profil, precum si in realizarea de parteneriate si proiecte de cercetare cu institutii si organizatii din strainatate.

Activitatea se desfasoara la sediul Scientific American Mind Romania din Bucuresti, Casa Presei Libere, Corp C1, Et. 3, Cam. 310-313.

Sunt posibile urmatoarele variante de colaborare:
1. Full time: 8 ore pe zi, salariu net 1.300-2.500 lei in functie de competente;
2. Part time: 4 ore pe zi sau 3 zile pe saptamana, sau fara prezenta permenanta dar cu obiective si termene de predare - salariu net 800-1.200 lei;

Candidatii trebuie sa aiba deja publicat cel putin un articol intr-o revista de specialitate de limba engleza. CV-urile insotite de poza trebuie trimise pana la data de 15 martie 2012 pe adresa hr@sciam.ro. Se va specifica si tipul de colaborare dorit: full-time, part-time.

Se va trimite si o selectie din cateva articole deja publicate in reviste de specialitate de limba engleza.

Detalii despre activitatea CQ Institute la http://www.consciousness-quotient.com.

***********************************************************************


Data: 08.03.2012
Subiect: Oferta inscriere conferinta ADHD - 08-09 iunie 2012

Buna ziua,

Va anuntam ca au inceput inscrierile la evenimentul 'Fiecare copil conteaza. Invata sa traiesti cu ADHD!' din data de 08-09 iunie 2012.

Evenimentul ofera credite din partea comisiei de psihologie clinica si psihoterapie a Colegiului Psihologilor din Romania.

Cei care se inscriu si achita taxa integral pana la data de 15 martie 2012, beneficiaza de un discount de 100 ron din taxa totala de participare.

Plata se va face in conturile de mai jos, cu mentiunea ca este plata pentru "conferinta ADHD - Russel Barkley":

RO77BRDE445SV27605784450 deschis la BRD - sucursala Dorobanti
RO35BTRL04301205139008XX deschis la Banca Transilvania - sucursala Unirii

ATENTIE! OFERTA ESTE PENTRU PRIMII 100 DE INSCRISI, IN LIMITA LOCURILOR DISPONIBILE!


Informatii detaliate:
http://www.afdp.ro/
http://www.afdp.ro/despre-eveniment/dr-russel-barkley-phd.html
http://www.afdp.ro/despre-eveniment/confunivdr-camelia-stanciu.html
http://www.russellbarkley.org/barkley-speaking-schedule.htm


Mihaela Stancu
Manager Eveniment
0727.595.160
mihaela_stancu@afdp.ro
office@afdp.ro
www.afdp.ro
***********************************************************************

„EDUCAŢIA COPILULUI - O CONTINUĂ PROVOCARE ”
SIMPOZION INTERNAŢIONAL
EDIŢIA a - V – a
5 Aprilie 2012


Universitatea Europeană Drăgan
Str. Ion Huniade nr. 2
Lugoj




Ora 13.30 Înregistrarea participanţilor
Ora 14.00 -14.30 Deschiderea festivă a simpozionului
Universitatea Europeană Drăgan Lugoj
Ora 14.30 -15.30 Prezentarea lucrărilor pe secţiuni / workshop
Ora 15.30 Pauză de cafea
Ora 16.00 - 17.30 Prezentarea lucrărilor pe secţiuni / workshop
Ora 17.30- 18.00 Evaluarea simpozionului şi premierea lucrărilor din cadrul
secţiunii “Educaţia în viziunea elevilor”
Ora 18.00 – 18.15 Festivitatea de inchidere a simpozionului
Ora 18.15 Masa festivă




Vă mulţumim şi vă aşteptăm cu drag !




Organizatorii evenimentului.



„Copilăria este o lume de miracole şi de uimire a creaţiei scăldate în lumină, ieşind din întuneric, nespus de nouă şi proaspătă şi uluitoare.” (Eugene Ionesco)

ARGUMENT :

În orice societate care tinde spre progres şi performanţă, educaţia copilului constituie nu doar o permanentă provocare,ci şi o modalitate prin care universul complex al preşcolarului şi adolescentului poate fi explorat printr-o multitudine de strategii, abordând copilul din punct de vedere holistic. Marcând importanţa şi rolul complex al tuturor factorilor implicaţi în educaţie începând de la familie, şcoală,anturaj, comunitate şi sfârşind cu influenţele ce pot converge spre a servi drept model comportamental ,considerăm că un prim şi important pas în educaţia copilului este realizarea unui parteneriat real între famile-şcoală -societate.
În acest sens, simpozionul „Educaţia copilului - o continuă provocare” şi organizatorii acestuia, şi-au propus să susţină orice iniţiativă de succes în sfera educaţională, stimulând interesul, flexibilitatea, creativitatea dascălului şi a tuturor partenerilor antrenaţi în procesul educaţional.






SCOPUL SIMPOZIONULUI :




- diseminarea bunelor practici în utilizarea strategiilor didactice interactive;
- valorizarea şi promovarea alternativelor educaţionale şi a iniţiativelor de succes;
- promovarea strategiilor şi intervenţiilor privind asigurarea calităţii în educaţie;
- promovarea colaborării interinstituţionale;




OBIECTIVE :


Promovarea experienţei româneşti în aplicarea alternativelor educaţionale;
Susţinerea dezvoltării personale – ştiinţifică şi psihopedagogică – a
dascălilor – educatori, învăţători, institutori, profesori – în contextul educaţiei contemporane;
Prezentarea instrumentelor de lucru utilizate în predarea la clasă, în vederea
creşterii motivaţiei pentru învăţare a elevilor şi a stimulării creativităţii în actul educaţional;
Încurajarea şi evidenţierea caracterului formativ al actului didactic;
Formarea , dezvoltarea , exersarea abilităţilor şi aptitudinilor de comunicare
ale elevilor;
Atragerea de noi parteneri educaţionali;
Dezvoltarea relaţiilor de parteneriat şi a iniţiativelor de succes privind aplicarea
unor programe educaţionale care stimulează creativitatea şi implicarea elevilor în activităţi extraşcolare;
Realizarea unui schimb fructuos de idei între diferiţi parteneri ai procesului
educativ: cadre didactice, elevi, părinţi, membri ai comunităţii locale;




GRUP ŢINTĂ :


Beneficiari direcţi :


- cadre didactice din învăţământul preuniversitar şi universitar; ( managerii instituţiilor de învăţământ, profesori , educatori, invăţători, profesori din cadrul învăţămîntului special, consilieri şi psihologi şcolari,profesori mentori, formatori din aria educaţiei , etc) ;
- elevi din ciclul gimnazial şi liceal;


Beneficiari indirecţi:


-părinţii, comunitatea.




INSTITUŢII IMPLICATE ÎN ORGANIZARE:




Colegiul Naţional „Coriolan Brediceanu „ Lugoj
Universitatea Europeană Drăgan Lugoj
Universitatea de Vest Timişoara
Inspectoratul Şcolar Judeţean Timiş
Casa Corpului Didactic Timiş


PARTENERI EXTERNI :




„ Max Planck ” Gymnazium, Saarlouis , Germania
„ Friedrich Schieller ” Gymnazium , Eisenberg , Germania
Jugendclubverein „ High Point ”, Zschopau , Germania
Clubul pentru Tineret , Sievi , Finlanda
Liceo Classico „ Giacomo Zanella ” , Schio, Italia



COLECTIVUL DE COORDONARE ŞI ORGANIZARE:


Prof. Gabriela Noemi Neamţu, director Colegiul Naţional „Coriolan Brediceanu”
Prof. Maria Păcurar,director adjunct, Colegiul Naţional „Coriolan Brediceanu”
Prof. Corina Serendan – coordonator proiecte şi programe educative,
Colegiul Naţional „Coriolan Brediceanu”
Prof. psiholog. Beatrice Franţescu ,Colegiul Naţional „Coriolan Brediceanu”


ECHIPA DE PROIECT :


Prof . Delia Barboni
Prof. Lucia Boldea
Prof. Claudiu Jivulescu




A. SECŢIUNI SIMPOZION :


Secţiunea I


Familia şi şcoala , parteneri în educaţia copilului




Secţiunea a - II- a


Metodele didactice între tradiţional şi modern.



Secţiunea a - III- a


Managementul clasei şi rolul acestuia în creşterea eficienţei procesului didactic.


Secţiunea a - IV- a


Educaţia în viziunea elevilor(secţiune destinată elevilor din ciclul gimnazial şi liceal)


B.WORKSHOP- uri


1. De la cunoaştere la intervenţie . Strategii active în abordarea complexă a elevului cu dificultăţi de integrare şcolară.


2. Despre violenţă, aşa cum o văd elevii, părinţii şi profesorii.


CONDIŢII DE PARTICIPARE :


Înscrierea se va face pe baza completării datelor cuprinse în fişa de inscriere tip.
Fişa de înscriere se trimite împreună cu lucrarea şi rezumatul lucrării (în format Word) până în data de 26 martie 2012, ora 21 00, pe adresa : simpoeducatia@yahoo.com
- taxa de participare este de 30 lei /persoană. Pentru soţ/ soţie taxa cumulată este de 50 lei.
- taxa de participare workshop este de 20 lei / persoană
Costurile taxei de participare la simpozion includ : diploma de participare , CD cu I.S.B.N , mapa simpozionului ,taxe poştale şi cheltuieli de organizare.( pentru lucrările prezentate pe secţiuni ) .
În ceea ce priveşte participarea la workshop taxa de participare va include certificatul de participare la workshop şi masa festivă.
Taxa de participare se achită în contul : RO64BPOS36302632014RON01, deschis la BANCPOST AGENTIA TIMISOARA , str. Episcop Augustin Pacha nr.1/ Enrico Carusso nr.2, Timisoara ( în apropierea magazinului Bega ), titular Franţescu Beatrice.
Vă rugăm insistent să specificaţi operatorului bancar numele depunătorului şi adresa exactă, astfel ne va fi mult mai uşor să identificăm locaţia unde vom putea trimite mapa simpozionului.
În cazul în care suma depăşeşte 30 lei ,vă rugăm să menţionaţi pe ordinul de plată numele şi prenumele tuturor colegilor pentru care se face plata.


Notă: Cadrele didactice din oraşul Lugoj şi judeţul Timiş, care doresc să se înscrie la simpozion sunt rugate să opteze pentru participarea directă, în măsura în care au această posibilitate.
.


CERINŢE DE TEHNOREDACTARE A LUCRĂRILOR :


- lucrările vor fi tehnoredactate în Microsoft Word, font Times New Roman 12, cu semne diacritice, la 1,5 rânduri , margini de 20mm.
- titlul lucrării se va scrie folosind caractere Times New Roman 14, centrat bold, urmat de numele autorului /autorilor ( maxim 2 autori ),funcţia didactică,şcoala de provenienţă caracter Times New Roman 12, italic centrat.
- lucrarea va avea maximum 8 pagini. Va fi însoţită de un rezumat ce nu va depăşi 2 ½ pagini , cu specificarea bibliografiei folosite în redactarea lucrării.
Lucrările care nu se încadrează standardelor cerute nu vor fi luate în considerare.
- fiecare lucrare poate avea maxim 2 autori.


În cadrul secţiunii “Educaţia în viziunea elevilor” facem următoarele precizări :
- elevii doritori se pot înscrie la această secţiune în condiţiile în care există un profesor coordonator care supervizează activitatea elevului şi achită în numele acestora taxa de participare.
O lucrare coordonată de un profesor poate avea maxim 3 participanţi ( autori ) din rândul elevilor
Condiţiile de tehnoredactare a lucrărilor sunt cele prezentate mai sus , cu menţiunea următoare:
- numele coordonatorului să fie trecut pe lucrare după cel al elevilor,menţionîndu-se clasa, profilul si instituţia unde este înscris elevul( elevii ) participant ( ţi ).
- în această situaţie taxa de participare va acoperi cheltuieli legate de mapa simpozionului ce va conţine:diplomele elevilor, diploma profesorului coordonator, CD cu ISBN, mapa simpozionului, cheltuieli de organizare şi taxele poştale.
- lucrarea poate fi tehnoredactată în Microsoft Word 2003 sau Power Point.
În vederea susţinerii lucrării participanţii pot prezenta materiale demonstrative: portofolii, fişe, imagini, etc.
Timpul de prezentare a lucrării va fi de maxim 10 minute.




- termenul limită de depunere/ trimitere a lucrărilor indiferent de secţiune :
26 martie 2012
Lucrarea în forma ei finală, rezumatul acesteia şi fişa de înscriere se vor trimite ca fişier ataşat (*.doc) pe adresa de e-mail: simpoeducatia@yahoo.com




Notă :


În cadrul secţiunii „Educaţia în viziunea elevilor”, lucrările trimise vor fi jurizate;
Autorii îşi asumă întreaga răspundere privind conţinutul textului redactat ( comitetul de organizare îşi declină orice responsabilitate privind eventualele acuzaţii de plagiat la adresa textelor prezentate ).






Informaţii suplimentare puteţi obţine contactând următoarele persoane:


Prof. psih. Beatrice Franţescu, tel. 0727340221
Prof. Corina Serendan , tel. 0744646210
















PROGRAMUL SIMPOZIONULUI


Data şi locul de desfăşurare :


5 aprilie 2012




















Fişa de înscriere
Secţiunea I, II, III


Simpozion
„Educaţia copilului, o continuă provocare”
5 aprilie 2012, Lugoj
Colegiul Naţional ” Coriolan Brediceanu”
Ediţia a –V-a




Numele şi prenumele cadrului didactic :


…………………………………………................................................................................
…………………………………………………………………………………………........


Specialitatea :


................................................................................................................................................


Date contact (telefon / e-mail) :




Telefon : .……………………..............


e-mail : ..................................................


Adresa completă :


Localitate.................................................... cod poştal........................................................


Strada................................................................., bl.........., Sc..........., etaj...............ap.......


Sector / Judeţ ........................................................




Unitatea de învăţământ, localitatea :
………………………………………………........................................................................…………………………………………………………………………………………........


Secţiunea la care participă :


................................................................................................................................................................................................................................................................................................


Titlul lucrarii:


………………………………………………………………………....................................
…………………………………………………………………………………………........


Mijloace necesare în prezentarea lucrării :


................................................................................................................................................................................................................................................................................................


Vă rugăm să confirmaţi prezenţa d-voastră la susţinerea lucrării:


DA


NU


DATA ACHITĂRII TAXEI DE PARTICIPARE ŞI SUMA ACHITATĂ:




...........................................................................................................................................


Vă rugăm să anexaţi fişei de înscriere şi copia care face dovada achitării taxei de participare.












Fişa de înscriere
Secţiunea IV


Simpozion
„Educaţia copilului, o continuă provocare”
5 aprilie 2012, Lugoj
Colegiul Naţional ” Coriolan Brediceanu”


Ediţia a –V-a






Numele şi prenumele cadrului didactic coordonator :


…………………………………………................................................................................
…………………………………………………………………………………………........


Specialitatea :


................................................................................................................................................


Date contact (telefon / e-mail) :


Telefon : .……………………..............


e-mail : ..................................................




Adresa completă :


Localitate.................................................... cod poştal........................................................


Strada................................................................., bl.........., Sc..........., etaj...............ap.......


Sector./ Judeţ..................................................................




Unitatea de învăţământ, localitatea :
………………………………………………........................................................................…………………………………………………………………………………………........




Numele şi prenumele elevului /elevilor participanţi şi date de contact


1 ..............................................................................................................................................................................................................................................................................................
2. ................................................................................................................................................................................................................................................................................................
3. ................................................................................................................................................................................................................................................................................................




Titlul lucrarii:


………………………………………………………………………....................................
…………………………………………………………………………………………........


Mijloace necesare în prezentarea lucrării :


................................................................................................................................................................................................................................................................................................


Vă rugăm să confirmaţi prezenţa d-voastră la susţinerea lucrării:


DA


NU


Număr participanţi : ________________________


DATA ACHITĂRII TAXEI DE PARTICIPARE ŞI SUMA ACHITATĂ:


...........................................................................................................................................


Vă rugăm să anexaţi fişei de înscriere şi copia care face dovada achitării taxei de participare.










Fişa de înscriere
Workshop


Simpozion
„Educaţia copilului, o continuă provocare”
5 aprilie 2012, Lugoj
Colegiul Naţional ” Coriolan Brediceanu”
Ediţia a –V-a




Numele şi prenumele cadrului didactic :


…………………………………………................................................................................
…………………………………………………………………………………………........


Specialitatea :


................................................................................................................................................


Date contact (telefon / e-mail) :




Telefon : .……………………..............


e-mail : ..................................................


Adresa completă :


Localitate.................................................... cod poştal........................................................


Strada................................................................., bl.........., Sc..........., etaj...............ap.......


Sector / Judeţ ........................................................




Unitatea de învăţământ, localitatea :
………………………………………………........................................................................…………………………………………………………………………………………........


Workshopul la care participaţi :


................................................................................................................................................................................................................................................................................................


Titlul lucrarii:


………………………………………………………………………....................................
…………………………………………………………………………………………........


Mijloace necesare în prezentarea lucrării :


................................................................................................................................................................................................................................................................................................


Vă rugăm să confirmaţi prezenţa d-voastră la susţinerea lucrării:


DA


NU


DATA ACHITĂRII TAXEI DE PARTICIPARE ŞI SUMA ACHITATĂ:




...........................................................................................................................................


Vă rugăm să anexaţi fişei de înscriere şi copia care face dovada achitării taxei de participare.

***********************************************************************

Dragi membri APCE,



Va multumim pentru promptitudinea cu care ati raspuns solicitarii noastre si pentru propunerile, sugestiile, invitatiile si materialele trimise cu aceasta ocazie. Vi le reamintesc


1) Pentru seminarul/ atelierul de lucru:
"Scoala altfel" - proiectare, metode, obiective, evaluare, cadru legislativ, modalitati de cooperare etc.(propunator Veronica Buciuman). (Multumim doamnelor invatatoare care au trimis deja o parte din materialele lor pe aceasta tema).
"Cunoasterea prin compasiune" - un master class (propunator Carmen Vasile)
"Tipuri de interdependenta pozitiva - aplicatii practice" - atelier de lucru (propunator Carmen Popa)

2) Pentru Scoala de Vara:



Environmental Education
Coping with/Educating a multicultural group (propunator Magda Danciu)

Prin urmare, va propun ca viitoarea noastra intalnire sa se desfasoare SAMBATA, 10 martie 2012, ora 15.00, sala X014, Facultatea de Stiinte Socio-Umane. Bucuria revederii va fi intregita de prezenta unui invitat de onoare special. Vom avea placerea de a-l avea in mijlocul nostru pe dl. profesor CARLTON FITZGERALD, decan asociat al New England College, SUA, care se va afla printre noi la invitatia Departamentului de Stiinte ale Educatiei de a preda la cursurile masterale ale departamentului nostru.

Avand in vedere acest lucru, va propun ca ordinea de zi sa fie structurata in jurul urmatoarelor puncte - urmand ca la o intalnire ulterioara dna. conf. univ. dr. Carmen Popa sa conduca atelierul de lucru "Tipuri de interdependenta pozitiva - aplicatii practice" :

1) Scurta prezentare a lucrarii - Learning from the global voices of our students (Sa invatam din experienta globala a elevilor nostri) - Carlton Fiztgerald Ed.D., NEC, USA

2) Masa rotunda pe tema: Dificultati in implementarea metodelor de munca in grupuri cooperante la clasa



V-as ruga sa impartasiti din experienta pozitiva sau negativa la clasa in ceea ce priveste problematica muncii in cooperare; sa pregatiti si sa adresati invitatului nostru intrebari legate de metodele de munca in grup, de dificultatile, limitele, problemele de care v-ati lovit in implementarea metodelor de munca prin cooperare; sa faceti propuneri etc.


3) Stabilirea tematicii si a datei urmatoarei Scoli de Vara


4) Probleme administrative, diverse etc.


Cu speranta ca aceasta primavara sa vina cat mai curand si sa fie cat mai calduroasa, va asteptam nerabdare si bucurie!


Simona Laurian
presedinte APCE







***********************************************************************

*** Informațiile din acest anunț sunt preluate de pe blogul:

http://cursuristanadevale.blogspot.com/search/label/Anunt%20tema%20curs


31 martie - 01 aprilie 2012 - Curs de perfecționare - EDUCAŢIA ŞI MASS-MEDIA. TEHNICI DE REALIZARE A FILMELOR DIDACTICE





În perioada 31 martie - 01 aprilie 2012, D.P.P.P.D. va organiza la Complexul Studenţesc Gaudeamus din Stâna de Vale cursul cu tema „EDUCAŢIA ŞI MASS-MEDIA. TEHNICI DE REALIZARE A FILMELOR DIDACTICE”. Cursul se adresează tuturor studenţilor / cadrelor didactice care frecventează modulele de formare iniţială şi continuă ale D.P.P.P.D. Oradea şi care doresc să îşi dezvolte abilităţile de comunicare şi de utilizare a imaginilor filmate în cadrul procesului instructiv-educativ.
Cursul este inclus in oferta de formare a Casei Corpului Didactic Bihor pentru anul şcolar 2011 / 2012 (vezi Oferta C.C.D. Bihor, la paginile 124-125). Acest lucru înseamnă că participanţii la curs vor primi o Diplomă de participare de la D.P.P.P.D. Oradea şi o Adeverinţă de la C.C.D. Bihor. Formator pentru acest curs este d-l PAUL PINTEA – regizor de film şi televiziune.




Urmare a interesului deosebit mamifestat faţă de curs, Departamentul pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Personalului Didactic al Universităţii din Oradea va organiza şi o a doua ediţie a cursului în perioada 28-29 aprilie 2012.
Condiţiile de înscriere şi participare sunt similare pentru ambele ediţii.
Ca atare, cei interesaţi pot participa la curs, respectând pașii de înregistrare on-line, respectiv de achitare a taxei de 100 lei / persoană (aceasta acoperă cazarea participanţilor, 4 mese (sâmbătă 31 martie 2012 – prânz şi cina, respectiv duminică 01 aprilie 2012 – mic dejun şi prânz), transportul participanţilor cu autocarul pe relaţia Oradea – Stâna de Vale şi retur, respectiv fondul de premiere.). Cadrele didactice și studenții care frecventează cursurile de formare inițiala și continuă organizate de către Departamentul pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic al Universității din Oradea și care doresc să participe la cele organizate în fiecare an la Stâna de Vale.
Aceste cursuri aparțin educației non-formale și își propun să se adreseze acelor studenți / profesori care doresc să își îmbunătățească cunoștintele de specialitate, psihopedagogice și metodice.
Există o mare diversitate de cursuri de formare inițială și continuă în domeniul profesiunii didactice. Din păcate însă, nu toate cadrele didactice reușesc să aibă acces la ele, întrucât, cursurile organizate anual la Stâna de Vale nu sunt cuprinse în toate planurile de învățământ / programele tuturor modulelor de formare în psihopedagogie și metodică. Tocmai de aceea, din anul 2003, a fost creat acest sistem de cursuri specifice educației non-formale, pentru a le da posibilitatea și celor care nu beneficiază de astfel de activități de formare incluse în programele formale să le poată frecventa.

CAMERA 1 (5 locuri - paturi suprapuse):

CAMERA 2 (5 locuri - paturi suprapuse):

CAMERA 3 (5 locuri - paturi suprapuse):

CAMERA 4 (8 locuri - paturi suprapuse):

CAMERA 5 (6 locuri - paturi suprapuse):

CAMERA 6 (5 locuri - paturi suprapuse):

CAMERA 7 (5 locuri - paturi suprapuse):

CAMERA 8 (5 locuri - paturi suprapuse):

CAMERA 9 (8 locuri - paturi suprapuse):

CAMERA 12 (4 locuri):

CAMERA 16 (4 locuri):


Cursurile de formare a personalului didactic incluse în programul „Educaţia pentru calitate în formarea formatorilor”, pe diverse teme specifice educaţiei non-formale au fost:
2003 - „Dezvoltarea echipei”
2004 - „Comunicare didactică”
2005 - „Elemente de bază în turismul şcolar”
2006 - „BLS – acordarea primului ajutor”
2007 - „Didactica expresivităţii” „Alternative în educaţia plastică”

2008 - „Animatori pentru activităţi de tineret”,
2009 - „Iniţiere în tehnica şi arta fotografică”
2010 - „Iniţiere în construcţia şi promovarea imaginii unităţii şcolare si a imaginii personale”
2011 - „Umorul in educatie prin caricatura”


Termene limită

23 ianuarie 2012 - 01 martie 2012 - înscierea participanţilor (înregistrare on-line şi plata taxei de participare);
23 martie 2012 - postarea pe blog a Listei finale de participanţi, a repartiţiei la cazare şi a programului manifestării;
29 martie 2012 - reconfirmarea participării la curs;
31 martie 2012 - 01 aprilie 2012 - desfăşurarea cursului.

Justificare:

Un învăţământ modern, preocupat de calitatea şi eficienţa acţiunilor sale, caută să asigure o diversificare a resurselor de instruire şi educare puse la dispoziţia elevilor. Integrarea raţională a mass-media(televiziune, presă scrisă, multimedia etc.) în activităţile didactice poate asigura o astfel de diversificare, îmbogăţind practica predării, care, nu de puţine ori, se bazează pe verbalizarea excesivă şi pe metodele livreşti. Educarea intelectuală, moral-civică sau estetică a elevilor înregistrează un salt calitativ, căci cunoştinţele dobândite pe această cale completează, concretizează, ilustrează, actualizează cunoştinţele obţinute prin lectura cărţilor. Şcoala se poate folosi de mass-media, îndeosebi de mijloacele audio-vizuale şi de noile tehnologii informaţionale, ca de nişte resurse în cadrul tehnologiei didactice. Datorită lor se schimbă modul în care se realizează interacţiunea dintre profesor şi elevi. Educatorii recurg din ce în ce mai des la astfel de mijloace, ceea ce face ca rolul jucat de comunicarea mediatică în procesul educativ să devină tot mai semnificativ. Generând situaţii de comunicare didactică autentică, diversele tipuri de media antrenează elevii în activităţi apte să pună în mişcare competenţe, pe care, de fapt, dorim să le formăm.



Cursul de faţă îşi propune să răspundă la câteva întrebări:
Care sunt funcțiile și disfuncțiile mass-media în școală și în afara acesteia?
Care sunt valențele și efectele educative ale mass-media?
Cum intervine educația pentru folosirea rațională a mass-media?
Competenţe vizate:
evidențierea funcțiilor și disfuncțiilor mass-media în școală;
descrierea valențelor și efectelor educative ale mass-media;
argumentarea măsurilor pentru folosirea rațională a mass-media. Continut:

Funcţiile mass-media.
Mass-media în şcoală.
Filmul didactic.
Tehnologia informaţională.
Mass-media şi intervenţiile educative neformale și informale.
Noi experienţe cognitive;
Repercusiuni formative la nivelul afectivităţii;
Pasivism sau activism în receptarea mesajelor;
Subminarea interesului faţă de şcoală;
Folosirea rațională a mass-media

***********************************************************************





Martie 2012 - Tema: Demersuri teoretice şi practice ale evaluării progresului şcolar


Simpozionul interjudeţean, Ediţia a IX-a

Locaţia: Casa Corpului Didactic a Judeţului Bihor

Organizatori: Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, Casa Corpului Didactic a Judeţului Bihor

Perioada: martie 2012
***********************************************************************




ASOCIAŢIA DE CONSILERE PSIHOLOGICĂ DIN ROMÂNIA
Anunţă
Organizarea cursului


EVALUAREA, DIAGNOSTICAREA ŞI MANAGEMENTUL FURIEI




Perioada: 24 martie 2012 Locatia: Oradea
Invitati:
· Howard Kassinove, PhD, ABPP, Director, Institutul de Studii şi Tratament a Furiei şi Agresivităţii , Hofstra University, Hempstead, NY, USA 11549
· Bruno Broll-Barone, M.A., Psiholog clinician, Anger Management


Cursul ofera: certificare din partea Colegiului Psihologilor din Romania – 16 credite
Pot participa: psihologi, psihiatri, asistenti sociali, psiho-pedagogi.
Taxa de participare: 250 lei
Data limita pentru inscriere: 19 martie 2012
Persoane de contact:
· Simona Trip : spopa@uoradea.ro spopa@uoradea.ro, 0745 – 605.738 · Carmen Bora: carmen_bora@yahoo.comcarmen_bora@yahoo.com, 0745- 358.478


***********************************************************************

21.03.2012 - ÎNCONDEIEM OUĂ PENTRU CORONIȚA DE PAȘTI

Miercuri, 21 martie, prima zi de primăvară, de la ora 12 la 13 la Grădinița nr. 10 (str. Moscovei 15) a avut loc atelierul de munca cu părinți și copii intitulat ,,Încondeiem ouă pentru coronița de Paști”. Au fost decorate ouă, fiecare după priceperea și creativitatea sa copiii ajutându-și părinții în această dificilă dar plăcută misiune. Materiale folosite au fost: sârmă subțire, ouă golite de conținut, bile mari de lemn, un cleștișor mic, o rămurică scurtă de gard viu sau salcie. Conducătoarea activității a fost Doamna Eugenia Drăgoi, educatoarea grupei combinate ,,Steluțe”































***********************************************************************

06.03.2012 - ATELIER DE LUCRU PENTRU MĂMICI ȘI BUNICI - confecționarea mingilor ecologice



Marți, 6 martie 2012, la Grădinița nr. 10 (str. Moscovei nr.15), între orele 12,30 și 13,30 a avut loc ATELIERUL DE LUCRU PENTRU MĂMICI ȘI BUNICI, prilej cu care, părinții grupelor ,,Luminițe” și ,,Steluțe” au confecționat mingi ecologice pentru copii din cele (mingi) uzate pentru tenis de câmp.
Materialele pe care mămicile și bunicii le-au adus au fost: un ghem de P.N.A. și trei jurubițe de muline, în culorile preferate de fiecare.
Produsul muncii va fi folosit pentru joaca copiilor și a celor sociale cu părinții!
Activitatea a fost un preambul pentru perioada numită generic ,,ȘCOALA ALTFEL”.
Pe toată durata activității,copiii au fost supravegheați de d-na educatoare Maria-Elvira Vancea.
Conducătoarea activității a fost talentata artistă d-na Eugenia Drăgoi, educatoarea grupei ,,Steluțelor”




Ne pregătim materialele



Studiem mingile eclogice model






Așezăm stratul de bază








Se împart acele mari de cusut



Introducem ața în ac






Facem model



Ne uităm la produsele obținute





Ne luăm rămas bun



Privim alte jucării






Semnăm în cartea de onoare





Noi am fost participanții







***********************************************************************


9. 27.01.2012 - Simpozionul „Oportunități și performanțe în educație; rezultate curente ale cercetărilor la Facultatea de Științe Socio-umane”.


FUNDAŢIA RUHAMA



A vorbit în deschiderea lucrărilor simpozionului: Daniela TÜTÖS
Coordonator Departament Dezvoltare Comunitară
Fundația RUHAMA













CASA CORPULUI DIDACTIC BIHOR



A vorbit în deschiderea lucrărilor simpozionului: Florin BUȘTEA
Prof. metodist C.C.D. Bihor












UNIVERSITATEA DIN ORADEA
FACULTATEA DE ŞTIINŢE SOCIO – UMANE



A vorbit în deschiderea lucrărilor simpozionului: Adrian HATOS
Universitatea Oradea





























Anunţă organizarea simpozionului - „Oportunități și performanțe în educație: rezultate curente de cercetare la Facultatea de Științe Socio - umane” care va avea loc, vineri 27 ianuarie, între orele 10- 13, la sediul Facultăţii de Ştiinţe Socio - Umane cu următoarele teme:


1. Copiii expuși la violența domestică și atitudinea lor față de agresivitate – M. Secui, A. Halmajan, A. Decsei-Radu, C. Bora, D. Roman, M. Danciu (Universitatea din Oradea).






2. Prevenirea agresivității în școala prin creșterea toleranței în rândul elevilor – Simona Trip și Carmen Bora (Universitatea din Oradea).







3. Programul social „Lapte și corn” – demersuri evaluative – Floare Chipea, Iacob Adelina (Universitatea din Oradea).







4. Învățarea prin cooperare – un mod de îmbunătățire a practicilor de predare – Carmen Popa (Universitatea din Oradea).









5. Protecția socială a copiilor cu dizabilități și a familiilor acestora. Studiu de caz la nivelul județului Bihor - Claudia OȘVAT (Universitatea din Oradea).







6. Satisfacția școlară: surse, dimensiuni și efecte – Sergiu Bălțătescu (Universitatea din Oradea).








7. Impactul mediului socio-economic de origine asupra rezultatelor învățării: rezultate ale unor cercetări recente – Adrian Hatos (Universitatea din Oradea).


























A vorbit la închiderea lucrărilor simpozionului: Daniela TÜTÖS
Coordonator Departament Dezvoltare Comunitară
Fundația RUHAMA



















***********************************************************************


8. 14 - 15.01.2012 - Cursul „Consiliere pentru copii și adolescenți”.


ASOCIAŢIA DE CONSILIERE PSIHOLOGICĂ DIN ROMÂNIA




Anunţă


Organizarea cursului de formare: CONSILIERE PENTRU COPII şi ADOLESCENŢI


Perioada: 14-15 IANUARIE, 2012


Invitati:
- prof.univ.dr. Ann Vernon, specialist in consiliere si terapie rational emotiva si comportamentala pentru copii si adolescenti, Institutul Albert Ellis, NY
- conf.univ. dr. Simona Trip specialist in terapie rational emotiva si comportamentala, Universitatea din Oradea


Locaţia: Oradea
Cursul ofera: certificare din partea Colegiului Psihologilor din Romania, Comisia de Psihologie Clinica, Consiliere Psihologica si Psihoterapie pentru absolventii de psihologie şi psihologii acreditaţi (15 credite).
Pot participa: licentiati in psihologie, asistenta sociala, psiho-pedagogie speciala, medicina, studenti (acestia vor primi o diploma de participare, fara certificare din partea Colegiului Psihologilor).
Taxa de participare: 350 Ron
Nr. de locuri limitat: 40 locuri
Data limita pentru inscriere: 10 ianuarie 2012
Persoane de contact:
• Simona Trip : 0745 – 605.738, spopa@uoradea.ro
• Carmen Bora: 0745- 358.478, carmen_bora@yahoo.com

***********************************************************************


07-08.12.2011 - Psihodramă la Cluj-Napoca



Supervizare în psihodramă cu Bern HICHTENHOFER, la Centrul Diaconic.





Diplom-Pädagoge, Psychodramaleiter; Supervisor (DGSv), Deutschland






Osterberg-Institut











Supervision in December 2011 / Provisory program




Thursday, 1st of December
12.20 Arrival
15.00 - 19.00 Group E (12 hours)


Friday, 2nd of December
09.00 - 13.00 Group E
14.30 - 18.30 Group E


Saturday, 3rd of December
09.00 - 13.00 Group D (8 hours)
14.30 - 18.30 Group D


Sunday, 4th of December
09.00 - 13.00 Group G (12 hours)
14.30 - 18.30 Group G


Monday, 5th of December
09.00 - 13.00 Group G
14.30 - 18.30 Supervisors + delegated supervisors


Tuesday, 6th of December
09.00 - 13.00 Group F (8 hours)
15.00 - 19.00 Group F


Wednesday, 7th of December
09.00 - 13.00 Group H (12 hours)
14.30 - 19.30 Group H


Thursday, 8th of December
08.00 - 11.00 Group H
11.30 Going to airport






Psiholog drd. Alin CREŢU, Psychodramaleiter Bern HICHTENHOFER, Psiholog Carmen ILISIE


***********************************************************************


7. 26.11.2011 - Simpozionul interjudețean „Poveștile terapeutice vin să ne învețe”


LOCUL DESFĂŞURĂRII: PRO CARIERE

ARGUMENT: „Să permiţi copilului să ajungă la anxietate, depresie, vinovăţie, ostiliate, lipsa disciplinei ca apoi să îl duci la terapii este tragic. E mai bine să ajuţi copilul să cunoască ce înseamnă sănătate emoţională şi să îl înveţi să aplice aceste principii la viaţa personală.” (Knaus)


Povestea terapeutică este o metodă prin care putem transmite copiilor anumite modele comportamentale şi valori morale şi putem înlătura anumite comportamente nedorite. Povestea în sine nu îi spune copilului ce să facă, cum să acţioneze, nici nu îl critică sau etichetează, ci îl ajută să se identifice cu personajele şi să trăiască alături de ele atât frământarile cauzate de problema ivită cât şi satisfacţia şi bucuria dată de găsirea soluţiei. Acţionând oarecum indirect, povestea îl ajută pe copil să transpună soluţia din poveste în viaţa sa reală.
Scopul poveştilor terapeutice este depăşirea rezistenţelor la schimbare şi blocarea mecanismelor sale de apărare. Problema copilului fiind pusă pe seama personajului din poveste, acesta nu va mai simţi nevoia să nege un adevăr sau să se apere atunci când se simte criticat. Se poate intra astfel în contact cu inconştientul şi soluţiile care se găsesc în el.
Prin povestea terapeutică pot fi scoase la iveală emoţii, sentimente, gânduri ce riscă să rămână ascunse în inconştient: gânduri, frământări, dorinţe, frici, nelămuriri, invidii, învinuiri, întrebări fără răspuns.
Limbajul emoţional al copilului fiind destul de sărac multă vreme, lui îi este greu să se exprime, să-şi mărturisească trăirile sau gândurile. Pentru acest lucru se exprimă adesea prin comportament, mimică, gesturi, tonul vocii dar şi prin reacţii precum îmbrăţişări, plâns puternic, strigăte, sau chiar lovirea unei persoane sau aruncarea obiectelor. Prin poveste, copilul se identifică cu personajele şi reuşeşte mai uşor să îşi exprime trăirile.
Astfel, prin această metodă se pot ameliora şi chiar trata probleme psihologice precum: fricile exagerate, timiditatea, dependenţa de părinţi şi refuzul de a se despărţi de aceştia, accesele de furie, enurezisul dar şi problemele legate de respectarea rutinelor ca şi: pregătirea pentru somn, luarea meselor, îmbrăcatul, spălatul mâinilor, mersul la grădiniţă, efectuarea temelor pentru acasă etc.
Povestea, ca şi tehnică terapeutică are o serie de avantaje printre care se numără următoarele:
· - nu are efecte negative;
· - prezintă probleme specifice vârstei;
· - nu oferă o soluţie de rezolvare a problemei ci îl pune pe ascultător să descopere singur paşi în găsirea soluţiilor;
· - favorizează memorarea soluţiei şi aplicarea ei în viaţa personală;
· - este captivantă;
· - victoria personajului din poveste poate da încredere copilului;
· - depăşeşte rezistenţele la schimbare;
· - oferă ascultătorului posibilitatea de a se distanţa emoţional de situaţia pe care o trăieşte;
· - poate fi spusă atât de psihologi, consilieri cât şi de cadre didactice şi părinţi;
· - favorizează comunicarea dintre copil şi adult. Nu orice poveste este terapeutică. Pentru a îndeplini această condiţie, povestea trebuie în primul rând să ajute, să modifice în bine, să creeze legături între informaţiile desprinse în scopul găsirii celei mai potrivite soluţii. O poveste terapeutică este cea care se potriveşte “ca o mănuşă” pe problema ascultătorului; este o poveste în care se trăieşte intens până în punctul în care se descoperă “cheia” în rezolvarea problemei. O poveste terapeutică este cea care ne arată că nu suntem singurii care avem dificultăţi zilnice, frici, nelinişti, întrebări sau nemulţumiri.
Participanţii, în majoritate au fost tineri, iar ca şi gen, exceptând un singur barbat, au fost femei.

















***********************************************************************
6. 21-25.11.2011 - Curs pentru voluntari centrat pe îngrijiri paliative acordate pacienților terminali





FII VOLUNTAR!


Curs pentru voluntari centrat pe ingrijiri paliative acordate pacientilor terminali


Data: 21-25 noiembrie, orele 15-19, pauza 16.50-17.10
Locatia: Facultatea de Medicina si Farmacie Oradea
Adresabilitate: studenti, psihologi, indrumatori spirituali, personal ce activeaza in domeniile medical si al asistentei sociale, apartinatori ai pacientilor, voluntari
Modul de realizare: educatie nonformala
Inscrieri: cu CV trimis la educatiepentrusanatate@yahoo.com
Taxa de curs: 50 RON, platibili la intrare


Zi 1: Rolul voluntarului in ingrijirile paliative
Principii de ingrijire paliativa
Organizare si tipuri de servicii
Istoric, dezvoltare
Voluntariatul
Evaluarea voluntarului
Lucrul in echipa
Responsabilitatea voluntarului
Activitati specifice


Zi 2: Componenta sociala a ingrijirilor paliative
Constientizarea populatiei
Drepturi legale
Sustinerea familiei
Rolul asistentei sociale in ingrijirea paliativa
Asociatii, fundatii


Zi 3: Componenta spirituala a ingrijirilor paliative
Valori ale credintei
Omul-fiinta spirituala
Relatia trup-suflet
Nevoi spirituale ale pacientului terminal
Asistenta spirituala a muribundului
Sacroterapia
Conceptia crestina despre moarte
Doliul
Eutanasia


Zi 4: Componenta psihologica a ingrijirilor paliative
1. Comunicarea diagnosticului
2. Conspiratia tacerii
3. Nevoi de suport psihologic
4. Anxietate, depresie, insomnie
5. Alterarea imaginii corporale
6. Reactii la pierdere, doliul patologic
7. Psihoterapii, psiho-oncologie
8. Grupuri de suport
9. Burnout


Zi 5: Componenta medicala a ingrijirilor paliative
Istoria naturala a cancerului
Plagi
Fistule
Stome
Escare
Limfedem
Seringa automata
Radioterapia paliativa
Igiena pacientului
Proceduri oncologice paliative - radioterapia




Organizatii partenere:
Asociatia Educatie pentru Sanatate EDUSAN
Facultatea de Medicina si Farmacie Oradea
Fundatia Hospice Emanuel
Hospice Casa Sperantei Brasov
Cabinet individual de psihologie Oros Florentina
Cabinet individual de psihologie Bara Daniela
Asociatia Caritas Eparhial
Fundatia Diakonia
Alianta Familiilor din Romania
Habitat pentru Umanitate
Rotary International
Radio Maria
Radio National


Asociatia Educatie pentru Sanatate (EDUSAN) s-a implicat in ultimul an in programe de educatie non-formala a adolescentilor si adultilor, completand fericit curricula de pregatire a personalului medical. Dupa pregatirea personalului sanitar mediu si superior, a venit randul celor care isi doresc sa desfasoare activitati de voluntariat in domeniul ingrijirii pacientilor incurabili. Ei pot participa la cursul mentionat indiferent de nivelul de educatie sanitara si pot deveni parteneri de baza in echipa de ingrijiri paliative.
Cursul este structurat modular pentru a acoperi domeniile ingrijirii holistice a pacientului. O sesiune separata este dedicata importantei voluntariatului. Subiectele vor fi prezentate succint, iar aspectele teoretice si practice vor fi ilustrate cu exemplificari din bogata experienta a lectorilor. O categorie larga de participanti sunt vizati pentru a participa la curs: studenti, psihologi, indrumatori spirituali, personal ce activeaza in domeniile medical si al asistentei sociale, apartinatori ai pacientilor, voluntari.
Prin organizarea in colaborare cu Facultatea de Medicina si Farmacie Oradea, precum si cu restul organizatiilor partenere, se asigura calitatea actului educational, premisele continuarii formarii in domeniu si posibilitatea de a pune in practica cele insusite activand ca voluntar in cadrul organizat.
Va asteptam cu drag pentru a darui o farama de suflet. Fii voluntar!

***********************************************************************


5. 05.11.2011 - Curs de TERAPIE COGNITIV-COMPORTAMENTALĂ PENTRU ANXIETATE GENERALIZATĂ
Asociaţia de Consiliere Psihologică din România a organizat azi 05.11.2011, pe parcursul a 10 ore, la Facultatea de Psihologie din cadrul Universităţii Oradea cursul de TERAPIE COGNITIV- COMPORTAMENTALĂ PENTRU ANXIETATE GENERALIZATĂ.
Trainer a fost prof. univ. dr. Thomas BORKOVEC din S.U.A.
Tematica prezentată a fost:
1. Cadrul conceptual
a. Evaluarea şi diagnoza anxietăţii generalizate;
b. Descrierea tehnicilor de intervenţie în anxietatea generalizată; susţinerea empirică a eficienţei acestora în diminuarea îngrijorării şi anxietăţii generalizate;
c. Principii comportamentale ale intervenţiei;
d. Motivarea clientului pentru schimbare;


2. Intervenţia cognitiv-comportamentală
a. Tehnici de auto-monitorizare a simptomelor;
b. Tehnici de relaxare, argument pentru folosirea lor în protocolul terapeutic;
c. Tehnici de expunere – in vivo şi in vitro;
d. Tehnici cognitive de intervenţie.


Psihoterapeuţii participanţi au fost foarte interesaţi de cele prezentate, punând numeroase întrebări şi primind tot atâtea răspunsuri.

***********************************************************************


4. 28-29.09.2011 - Conferinţa „Depistarea precoce, evaluarea şi diagnosticarea tulburărilor de dezvoltare din spectrul autist ” - Hotel Ramada

- Invitat special a fost Prof. Dr. Herbert Roeyers, de la Universitatea din Ghent, Belgia. Profesor în psihologie clinică - domeniul tulburărilor de dezvoltare. Tema prezentării a fost axată pe diagnoza timpurie a tulburărilor de dezvoltare din spectrul autist.

***********************************************************************




3. Nouă ediţie a Şcolii de vară - Învăţarea prin cooperare
Curs de avansaţi (4-8 iulie 2011).
Tema: Modalităţi de creare a unor lecţii şi unităţi de învăţare captivante (Modelul UbD)

Curs de bază (11-15 iulie 2011).
Tema: ABC-ul cooperarii


Formator: CARLTON J. FITZGERALD, Ed.D. Associate Dean of Education for New England College, New Hampshire, USA

***********************************************************************


2. 18-20.06.2011 - Managementul voluntarilor în context Tineret în Acțiune, Oradea


Daca sunteti:
• coordonatori de voluntari;
• coordonatori de proiecte in care sunt implicati voluntari;
• lucratori de tineret;
• membrii O.N.G.;
• membri ai unor grupuri informale de tineri;
• reprezentanti ai institutiilor publice implicate nemijlocit in lucrul cu tinerii;

Modulul de formare este desfasurat cu sprijinul Centrului Scolar pentru Educatie Incluziva Nr. 1 Oradea.


Programul Tineret in Actiune este gestionat in Romania de catre Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale (ANPCDEFP)
***********************************************************************




1. Simpozionul Internaţional „ Educaţie pentru nondiscriminarea copiilor cu CES”


Simpozionul constituie activitate în cadrul
Festivalului Internaţional „Copil ca tine sunt şi eu!”-ediţia aVII-a, mai 2011, Simeria
Aflat în Calendarul Activităţilor Educative al MECTS Nr.28962 din 18.02.2011, Secţiunea cultural-artistic, la pozitia 53


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Cursuri


E-practica psihologica
Dorind sa economisim timpul dvs. si raspunzand si solicitarilor colegilor aflati in alta localitate, introducem sistemul de E-PRACTICA PSIHOLOGICA, ceea ce presupune comandarea modulelor de practica si studierea lor in confortul locuintei dvs., precum si clarificarea neintelegerilor care pot aparea pe e-mail, fara perceperea unei taxe suplimentare.
Aceste cursuri pot conta pentru eliberarea unei adeverinte de practica in cadrul Cabinetului Individual de Psihologie Isacu Antonia Carla, sub forma de practica online, un curs contand pentru 5 ore de practica. Adeverinta de practica se va elibera in functie de numarul de cursuri achizitionate, pentru un numar corespunzator de ore – in functie de numarul de module incluse.

Module disponibile:

Module Psihologie generala – 420 RON:
Evaluare clinica.
Psihodiagnostic clinic
Psihoterapie
Dezvoltare personala
Psihologia muncii
Securitate nationala
= 30 ore practica psihologica

Module Psihologie clinica – 490 RON:
Depresiile
Anxietatea
Psihozele
Tulburarile de personalitate
Dementele
Adictiile
Tulburarile de alimentatie
= 35 ore practica psihologica

Module Psihodiagnostic – 650 RON:
Interviul si anamneza
Testele clinice
Testele de personalitate
Testele de personalitate - continuare
Testele cognitive
Testele cognitive – continuare
Teste atitudinale
Teste proiective
Teste proiective – continuare
Raportul psihologic
= 50 ore practica psihologica

Module Psihologia muncii – 490 RON:
Interviul si aamneza
Psihologia muncii
Protocoale specifice
MRU
Protocoale specifice pentru monitorizarea personalului
Diagnoza organizationala
Negocierea
= 35 ore practica psihologica

Module Psihologie in domeniul securitatii, ordinii publice si sigurantei nationale – 420 RON:
Evaluarea personalului in siguranta nationala
Metode de psihodiagnostic
Protocoale specifice
MRU in siguranta nationala
Elemente de negociere
Diagnoza organizatiei militare
= 30 ore practica psihologica

Pana in data de 15 februarie 2013, cei ce achizitioneaza modulele beneficiaza de o reducere de 20%.

Pentru a comanda un modul, trimiteti un mail la antonia_isacu@yahoo.com pentru a primi datele contului bancar in care sa efectuati plata. Imediat cum ati efectuat plata, trimiteti pe mail o copie dupa ordinul de plata care sa ateste efectuarea viramentului bancar. Imediat, veti primi pe mail modulele solicitate. Adeverinta de practica, impreuna cu o scrisoare de recomandare, se pot ridica de la sediul cabinetului sau pot fi trimise prin posta.

Cursuri


E-practica psihologica
Dorind sa economisim timpul dvs. si raspunzand si solicitarilor colegilor aflati in alta localitate, introducem sistemul de E-PRACTICA PSIHOLOGICA, ceea ce presupune comandarea modulelor de practica si studierea lor in confortul locuintei dvs., precum si clarificarea neintelegerilor care pot aparea pe e-mail, fara perceperea unei taxe suplimentare.
Aceste cursuri pot conta pentru eliberarea unei adeverinte de practica in cadrul Cabinetului Individual de Psihologie Isacu Antonia Carla, sub forma de practica online, un curs contand pentru 5 ore de practica. Adeverinta de practica se va elibera in functie de numarul de cursuri achizitionate, pentru un numar corespunzator de ore – in functie de numarul de module incluse.

Module disponibile:

Module Psihologie generala – 420 RON:
Evaluare clinica.
Psihodiagnostic clinic
Psihoterapie
Dezvoltare personala
Psihologia muncii
Securitate nationala
= 30 ore practica psihologica

Module Psihologie clinica – 490 RON:
Depresiile
Anxietatea
Psihozele
Tulburarile de personalitate
Dementele
Adictiile
Tulburarile de alimentatie
= 35 ore practica psihologica

Module Psihodiagnostic – 650 RON:
Interviul si anamneza
Testele clinice
Testele de personalitate
Testele de personalitate - continuare
Testele cognitive
Testele cognitive – continuare
Teste atitudinale
Teste proiective
Teste proiective – continuare
Raportul psihologic
= 50 ore practica psihologica

Module Psihologia muncii – 490 RON:
Interviul si aamneza
Psihologia muncii
Protocoale specifice
MRU
Protocoale specifice pentru monitorizarea personalului
Diagnoza organizationala
Negocierea
= 35 ore practica psihologica

Module Psihologie in domeniul securitatii, ordinii publice si sigurantei nationale – 420 RON:
Evaluarea personalului in siguranta nationala
Metode de psihodiagnostic
Protocoale specifice
MRU in siguranta nationala
Elemente de negociere
Diagnoza organizatiei militare
= 30 ore practica psihologica

Pana in data de 15 februarie 2013, cei ce achizitioneaza modulele beneficiaza de o reducere de 20%.

Pentru a comanda un modul, trimiteti un mail la antonia_isacu@yahoo.com pentru a primi datele contului bancar in care sa efectuati plata. Imediat cum ati efectuat plata, trimiteti pe mail o copie dupa ordinul de plata care sa ateste efectuarea viramentului bancar. Imediat, veti primi pe mail modulele solicitate. Adeverinta de practica, impreuna cu o scrisoare de recomandare, se pot ridica de la sediul cabinetului sau pot fi trimise prin posta.

=======================================================================




E-practica psihologica


Dorind sa economisim timpul dvs. si raspunzand si solicitarilor colegilor aflati in alta localitate, introducem sistemul de E-PRACTICA PSIHOLOGICA, ceea ce presupune comandarea modulelor de practica si studierea lor in confortul locuintei dvs., precum si clarificarea neintelegerilor care pot aparea pe e-mail, fara perceperea unei taxe suplimentare.


Aceste cursuri pot conta pentru eliberarea unei adeverinte de practica in cadrul Cabinetului Individual de Psihologie Isacu Antonia Carla, sub forma de practica online, un curs contand pentru 5 ore de practica. Adeverinta de practica se va elibera in functie de numarul de cursuri achizitionate, pentru un numar corespunzator de ore – in functie de numarul de module incluse.






Module disponibile:






Module Psihologie generala – 420 RON:
Evaluare clinica.
Psihodiagnostic clinic
Psihoterapie
Dezvoltare personala
Psihologia muncii
Securitate nationala


= 30 ore practica psihologica






Module Psihologie clinica – 490 RON:
Depresiile
Anxietatea
Psihozele
Tulburarile de personalitate
Dementele
Adictiile
Tulburarile de alimentatie


= 35 ore practica psihologica






Module Psihodiagnostic – 650 RON:
Interviul si anamneza
Testele clinice
Testele de personalitate
Testele de personalitate - continuare
Testele cognitive
Testele cognitive – continuare
Teste atitudinale
Teste proiective
Teste proiective – continuare
Raportul psihologic


= 50 ore practica psihologica






Module Psihologia muncii – 490 RON:
Interviul si aamneza
Psihologia muncii
Protocoale specifice
MRU
Protocoale specifice pentru monitorizarea personalului
Diagnoza organizationala
Negocierea


= 35 ore practica psihologica






Module Psihologie in domeniul securitatii, ordinii publice si sigurantei nationale – 420 RON:
Evaluarea personalului in siguranta nationala
Metode de psihodiagnostic
Protocoale specifice
MRU in siguranta nationala
Elemente de negociere
Diagnoza organizatiei militare


= 30 ore practica psihologica






Pana in data de 15 februarie 2013, cei ce achizitioneaza modulele beneficiaza de o reducere de 20%.






Pentru a comanda un modul, trimiteti un mail la antonia_isacu@yahoo.com pentru a primi datele contului bancar in care sa efectuati plata. Imediat cum ati efectuat plata, trimiteti pe mail o copie dupa ordinul de plata care sa ateste efectuarea viramentului bancar. Imediat, veti primi pe mail modulele solicitate.


Adeverinta de practica, impreuna cu o scrisoare de recomandare, se pot ridica de la sediul cabinetului sau pot fi trimise prin posta.